הרבי מגור לרבי מצאנז: “ליצמן עוזר לא רק ל’פרומע’, מקדש שם שמיים”

האדמו"ר מצאנז שיבח את עבודתו של שר הבריאות יעקב ליצמן באזני הרבי מגור כשהגיע לבקרו לקראת ראש השנה ואמר: "הוא שליח נאמן. וכשהשליח עושה שליחותו צריכים להודות למשלח.." • הרבי מגור הגיב: "הוא מקדש שם שמיים ברבים, והוא לא מחפש את היישר-כח" • הרבי מצאנז: "בגלל זה לבד הוא ראוי ל'יישר כח'" • התמליל המלא מהשיחה
אלי שוורץ
כ' אלול התשע"ו / 23.09.2016 15:56

ביום ראשון השבוע הגיע הרבי מצאנז לביקור אצל הרבי מגור, כדי לברך ולהתברך לקראת השנה החדשה.

הנה תמליל השיחה:

הרבי מגור: ברוכים הבאים.

הרבי מצאנז איחל ברכת מזל טוב לרגל שמחת נישואי נכדו: מרן אאדמו”ר זי”ע גם עשה כמה חתונות מצאצאיו בחודש אלול. אלול הוא מזל בתולה.

הרבי מגור: חודש אלול הוא זמן רצון.

הרבי מצאנז: מעוררים בזה אתערותא דלעילא שהקב”ה יקדש אותנו שוב, ושוב שנית לקדשה…

הרבי מגור כיבד את הרבי מצאנז ב’לחיים’, ואחלו זה לזה ברכת השנים.

הרבי מצאנז: אנו צריכים להזכיר לטובה את ר’ יענקל (ליצמן), שהוא שליח נאמן… היה לאחרונה תקופה קשה אצלנו (במרכז רפואי צאנז) והוא השתדל בכל יכולתו לעזור ולסייע… כשהשליח עושה שליחותו צריכים להודות למשלח… ‘כל המקודש מחברו חרב מחברו’ (אגרת הרמב”ן מירושלים לבנו, הנדפס בסוף שער הגמול), ומטבע הדברים במוסד כזה ישנם הרבה קשיים וצריכים הרבה סייעתא דשמיא, והוא היה כשליח מן השמים. וזה חוץ ממה שעוזר ומסייע הרבה למקרים פרטיים…”

הרבי  מגור: לא רק ל’פרומע’…

הרבי מצאנז: כששוחחתי פעם עם מרן אאדמו”ר זי”ע אודות איזה עניין שנגע למרכז הרפואי בקרית צאנז, אמר לי, אם חז”ל אומרים (בבא בתרא יא, א) שכל המקיים נפש אחת מישראל כאילו מקיים עולם מלא, הרי שאין זה דברי אגדתא בעלמא אלא הלכתא רבתא. הרי מבטלים כל התורה בשביל להציל נפש אחת, ואפילו בשביל ספק נפשות. וכאן מדובר בהצלת נפשות הרבה, וזה בוודאי זכות גדולה.

הרבי מגור: הוא מקדש שם שמים ברבים.

הרבי מצאנז: שעושה ופועל עבור כולם, עבור הכלל והפרט. הרי צרכי עמך מרובין.

הרבי מגור: והוא לא מחפש את ה’יישר כח’…

הרבי מצאנז: אם כן בגלל זה לבד הוא ראוי ל’יישר כח’… מצינו (שבת פז, א) שהקב”ה אמר למשה רבינו ‘יישר כוחך’, אם כן רואים שצריכים לומר…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות