חוברת על הלכות צניעות באנגלית עוררה סערה בתקשורת הבריטית

קונטרס צניעות שפורסם באנגלית וחולק חינם בבתים הגיע לידי עיתונאי הה-BBC הופתעו לשמוע שמחייבים לכסות את הברך, למשל, ולא הבינו מה הבעיה בבגד שקוף או אדום • תושבת שכונת סטמפורד היל: "אם תתעמקו, תראו שלפני 50 שנה כולם התלבשו כמונו" • צפו
ג' שוורץ
כ' אלול התשע"ו / 23.09.2016 15:39

לקראת חודש הרחמים והסליחות יוצאים, כמידי שנה, קונטרסים להתחזקות עם ישראל. בין היתר יוצאת גם לאור, על ידי הרב פסח אליהו פאלק מגייטסהד שבאנגליה, חוברת הדרכה מפורטת בענייני צניעות האישה.

הרב פאלק היה הראשון אשר כתב ספרים עם הלכות מפורטות על צניעות, ובכל הסמינרים לומדים את ההלכות מספריו ‘עוז והדר לבושה’. הצורך בספרים אלו הוא משום שאין מקום אחר המפרט לפרטי-פרטים את ההלכות, והעובדה שתרבות הלבוש מתקדמת כל הזמן ובכל תקופה ישנם חידושים בלבוש, שלא כתובים בתורה – יש צורך גם לחדש את ההלכות ולחדד אותם.

ספרי ההלכות של הרב פאלק אינם מוקצנים כלל. הוא רק מקל על נשים להחליט מה צנוע ומה לא.

החסרון בקונטרס צניעות האחרון היתה ‘השפה’: היא היתה באנגלית, וגם חולקה חינם בבתים. מה שהוביל לכך שהיא הגיעה גם לידי גויים – וכך עוררה סערה.

עיתונאים מרשת ה-BBC  הופתעו לשמוע שמחייבים לכסות את הברך, למשל, ולא הבינו מה הבעיה בבגד שקוף או אדום. גם את ההופעה שאמורה “לא למשוך את העין” הם לא ממש הבינו.

בכתבת טלוויזיה ששודרה בתחנה הסבירה להם גברת איגר משכונת סטמפורד היל כי לא מדובר במשהו חדש. “אם תתעמקו, תראו שלפני 50 שנה כולם התלבשו כמונו, כולל מי שאינו יהודי. אז סך הכל אנחנו משתדלים להחזיק באותה מסגרת לבוש כמו פעם”.

לעומתה,  הגברת ברוור, שמכנה את עצמה פמיניסטית, התנגדה בראיון לרעיון שיחליטו עבורה איך להיות צנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות