“שר התורה”: האם ש”ס כופה על הת”תים לערוך לאריה דרעי פולחן אישיות?

בגדי שבת, שירת 'ימים', נאומים מתרפסים ודגלי 'ברוך הבא, שר התורה' – אלו רק חלק מהנהלים הקבועים בביקוריו של דרעי במוסדות החינוך של ש"ס • עדויות שהגיעו לידי 'חרדים 10' מצביעות: ההוראות על טקסי הסגידה מונחתות מהנהלת רשת החינוך • "הזהירו אותי שאוי ואבוי אם לא יהיה כך", הצטדק מנהל תלמוד תורה בחולון בפני אחד מהורי התלמידים
נחמן גור
כ' אלול התשע"ו / 22.09.2016 22:58

מאז שב אריה דרעי לשמש יו”ר תנועת ש”ס, משקיעים אנשיו מאמצים עצומים לבסס את מעמדו ותדמיתו, בעיקר בקרב בסיס הכוח של המפלגה – הציבור החרדי-ספרדי.

בתקופה האחרונה, כך נראה, יש מי שעברו את הגבול הדק שבין הניסיון הלגיטימי לקידום מעמד היו”ר ובין פעולות ממשיות של פולחן אישיות וסגידה למנהיג הפוליטי, בדרך להפיכת התנועה לגוף אוטוקרטי.

בביקורים ובסיורים שעורך דרעי במוסדות החינוך של ש”ס – בעיקר ברשת ‘בני יוסף’, נערכים לכבודו מעמדי קבלת פנים שלא היו מביישים את מרנן הגר”ע יוסף זיע”א או יבלחט”א הגראי”ל שטיינמן שליט”א.

ההנהלה והמחנכים מכינים את התלמידים לביקור הממלכתי מספר ימים מראש. הילדים יוצאים לקבל את פני השר בבגדי שבת, בשירת ‘ימים על ימי מלך’ וכדו’ ובדגלים שעליהם מודפסת הכתובת “ברוך הבא לשר התורה, הרב אריה דרעי שליט”א”. שר התורה. לא פחות.

בנאומים הנישאים במעמדי קבלת הפנים, משבחים הדוברים מטעם הת”ת את דרעי ופעליו בסופרלטיבים רבי רושם, כמו “הגאון האדיר”, “מרים קרן התורה בדורנו” וכהנה וכהנה.

בתחילת השבוע ערך דרעי ביקור בתלמוד תורה בעיר חולון. אחד מהורי התלמידים, שנכח במקום בעת האירוע, מספר על תדהמתו ל’חרדים 10′ (השם המלא שמור במערכת, מטעמים מובנים):

“כל הילדים חויבו לעמוד בחוץ ולקוד קידה, תוך כדי שירת ‘ימים על ימי מלך’ וכו׳. הלכתי לשם, לקחתי את הבן שלי – ואמרתי למנהל: ‘איבדת את השכל?!’, אבל המנהל ענה לי: ‘מה אני אעשה, הם הזהירו אותי שאוי ואבוי אם לא יהיה כך'”.

מי נתן את ההוראה?

מי אלו “הם” שלכאורה הזהירו את המנהל?

בירור קצר העלה כי ההוראה הונחתה על ידי גורמים בכירים ברשת ‘מעיין החינוך התורני – בני יוסף’.

גורם בכיר בסביבת דרעי, ממנו ניסינו לקבל תגובה, טען בתחילה כי הוא “היה עם דרעי באלף סיורים ומעולם לא ראה דבר כזה”, אולם בתוך כדי דיבור מסר לנו תמונה שצילם בעצמו בתקופה האחרונה “כקוריוז משעשע”, בה נראים בבירור הילדים בבגדי השבת ודגלי ‘שר התורה’ – כשדרעי נואם ברקע.

כך או כך, הגורם טען בתוקף כי אין לכך שום קשר ללשכת השר והמנהלים עושים זאת על דעת עצמם בלבד. כאמור, על פי העדות שבידינו, ההוראות המדויקות כיצד לקבל את דרעי אכן ניתנות מבכירים בתנועת ש”ס, כפי שניתן לשער.

חיים ביטון, מנכ”ל רשת ‘מעיין החינוך התורני – בני יוסף’, העדיף שלא להגיב לדברים.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק יפסיד מזה
    23/09/2016 00:04
    אבי
  1. כמה שדרעי מנסה לרדוף אחרי הכבוד יותר אנשים בורחים ממנו ראו ערך אלעד עשרות איש בלבד בכנס סליחות

  2. לא יעזור לדרעי
    23/09/2016 01:53
    רות
  3. שס נופלת כי דרעי בראשה. כמה שידגישו אותו יותר ויותר ישנאו את שס

  4. ילדי ישראל מחונכים להערצה אץ האיש הרשע במדינה אריה יש
    23/09/2016 01:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מה יצא מהם מסכנים. ? זה משפיע

  6. לא יודע האם ומי הגזים
    23/09/2016 02:10
    שלומי
  7. אבל תתקדמו שעשו מישי יותר ממה שהוא אף אחד לא צייץ.ואגב מקים עולה של תורה…מובן ונכון,ושמעו הקנאים ויחזירו חובותיהם במהרה טרם יתקדש יום הדין

  8. אמיצים
    23/09/2016 11:59
    ציקו
  9. לדעתי אתם אמיצים כאשר אתם מפרסמים סיפור הזוי כזה. לא האמנתי שדרעי יכול להיות כזה הזוי ומגלומן

  10. חרדים 10 האתר היחיד ללא משוא פנים
    25/09/2016 00:52
    נתן
  11. זה פשוט מדהים
    כל הכבוד לכם.

  12. מרן שר התורה
    25/09/2016 13:02
    מרדכי
  13. בסד

    בסוף הוא יסתובב עם גלימת הרשל”צ ויטען שקיבל כוחות מאבותיו הקודשים אחרי הארה שהייתה לו באגף התורני