נתניהו הכריז בפני עצרת האו”ם: “המלחמה שלכם נגד ישראל נגמרה”

ראש הממשלה סיפר על קשריה המתהדקים של ישראל עם מדינות אסיה ואמריקה הלטינית וגם על היחסים עם מדינות ערב, ש"עוברים מהפכה" • הוא טען כי "לישראל יש עתיד ורוד באו"ם" - והוסיף: "בעוד עשור יעמוד ראש ממשלת ישראל במקום שבו אני עומד והוא ימחא כפיים לאו"ם" • הזמין את אבו מאזן: "בוא לנאום בכנסת, אני אבוא לפרלמנט ברמאללה"
יוני גרין
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 20:08

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא הערב (חמישי) את נאומו השנתי בפני מליאת העצרת הכללית של ארגון האומות המאוחדות, המתכנסת בניו יורק.

נתניהו פתח את נאומו בהבטחה מפתיעה: “מה שאני עומד לומר עומד להדהים אתכם – לישראל יש עתיד ורוד באו”ם”, אמר וציין כי הוא משוכנע בכך, למרות שבשנים האחרונות בכל פעם שעמד על במה זו שפך קיתונות ביקורת על צביעות האו”ם והתעסקותו האובססיבית בישראל.

“יותר ויותר מדינות באסיה ובאמריקה הלטינית רואות בישראל שותפה חזקה במלחמה נגד הטרור ובפיתוח טכנולוגיות העתיד”, המשיך ראש הממשלה בנאומו האופטימי. “היום לישראל יש יחסים דיפלומטיים עם יותר מ-160 מדינות, והקשרים האלה הופכים לנרחבים יותר ולעמוקים יותר מתמיד”.

נתניהו סיפר על אותו חייל יפני שהסתתר ביערות במשך עשרות שנים מפחד האמריקנים, עד שגילה באיחור ניכר כי מלחמת העולם השנייה נגמרה לפני שנות דור והוא יכול להניח את נשקו. “יש לי מסר אחד – הניחו את הנשק. המלחמה נגד ישראל באו”ם נגמרה…”

הוא התייחס במרומז לאפשרות שהנשיא אובמה ינסה להעביר בשלהי כהונתו הצעת החלטה שתנסה לאלץ את ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67′: “אולי תהיה סערה לפני השקט המיוחל, אני אבל מישהו חושב שישראל תיתן לאו”ם לקבוע לגבי הביטחון שלה?! לא נקבל שום ניסיון של האו”ם להכתיב לנו, הדרך לשלום עוברת דרך ירושלים ורמאללה ולא דרך ניו יורק”.

ראש הממשלה חזה כי “בעוד עשור יעמוד ראש ממשלת ישראל במקום שבו אני עומד והוא ימחא כפיים לאו”ם, אבל אני שואל – למה לחכות עשור? למה להמשיך לגנות ולהשמיץ את ישראל? כאשר משקיעים כל כך הרבה זמן כדי לגנות את הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון, יש הרבה פחות זמן לדון במלחמות, במחלות, בעוני, בהתחממות כדור הארץ ובסוגיות בוערות נוספות.

נתניהו ציין כי היחסים הדיפלומטיים של ישראל עם מדינות ערב “עוברים מהפכה” –  והוסיף: “במהפכה הזו אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק ביותר שלנו הוא עם ארצות הברית, המדינה הנדיבה והחזקה ביותר עלי אדמות”.

לקראת סוף נאומו, ראש הממשלה הזמין את אבו מאזן לנאום במשכן הכנסת ואמר כי ישמח לנאום בפרלמנט הפלסטיני ברמאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות