“עייף, מדוכא ועל סף הבכייני”: יו”ר הרשות אבו מאזן בעצרת האו”ם

קונצנזוס בקרב עיתונאים ישראלים שנכחו בנאום, מימין ומשמאל: מעמדו הבינלאומי של אבו מאזן בשפל עמוק • "חצי אולם ריק, אף אחד לא קם, מחיאות כפיים קצרות וסמליות, שום דמיון ליחס שקיבלת כאן מחמוד עבאס לפני 3 או 4 שנים"
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 19:57

יו”ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, נשא הערב (חמישי) נאום בפני מליאת העצרת הכללית של ארגון האומות המאוחדות בניו יורק. עבאס קרא לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ על ישראל לאפשר הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67′ ו”להפוך את 2017 לשנת סיום הכיבוש”.

אבו מאזן הצהיר כי הרשות, הנהנית ממעמד ‘משקיפה’ באו”ם, תגיש בקרוב למועצת הביטחון הצעת החלטה, שתורה על הפסקת מפעל ההתנחלויות של ישראל בשטחי הגדה המערבית. הוא אמר כי הוא “מקווה שאף מדינה לא תטיל על כך וטו”.

עיתונאים ישראלים שנכחו בנאום, ציינו כי בניגוד לשנים קודמות, בהן מעמדו הבינלאומי של אבו מאזן היה בשיאו ומידת ההשתתפות של נציגי המדינות בנאומיו הייתה גבוהה מאוד, הפעם נרשמה נוכחות דלילה והתעניינות נמוכה באיש ובדבריו.

הכתב המדיני של ‘הארץ’, ברק רביד, כתב בטוויטר: “עבאס בנאום עייף, מדוכא ועל סף הבכייני. הפעולה היחידה עליה דיבר היא פנייה למועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות שספק את תתרחש באמת”.

לדברי רביד, “מה שבלט לטובה בנאומו של עבאס זה היעדר פרובוקציות בהשוואה לשנים קודמות. הוא לא האשים את ישראל ברצח עם או בטיהור אתני ואפילו גינה את השואה”.

אריאל כהנא, הכתב המדיני של ‘מקור ראשון’, תיאר: “חצי אולם ריק, אף אחד לא קם, מחיאות כפיים קצרות וסמליות, שום דמיון ליחס שקיבלת כאן מחמוד עבאס לפני 3 או 4 שנים. עוד אינדיקציה להיחלשות הפלסטינית”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות