אז מי יהיה הנשיא הבא של ארה”ב? גוגל כנראה כבר יודעת את התשובה

קלינטון עדיין נחשבת בעלת סיכויים טובים יותר לנצח במרוץ המותח, אבל לפי 'גוגל טרנדס', הכלי שמנטר את דעת הקהל לפי החיפושים ברשת, זהותו של המנצח ברורה לחלוטין: דונלד טראמפ יהיה הנשיא ה-45 של ארה"ב
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 19:10

מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית הפכה בשבועיים האחרונים צמודה מאי פעם. שני המועמדים, הילארי קלינטון הדמוקרטית ודונלד טראמפ הרפובליקני, נאבקים על כל שבריר אחוז בשורה של מדינות מפתח.

קלינטון עדיין נחשבת בעלת סיכויים טובים יותר לנצח במרוץ המותח, אבל לפי ‘גוגל טרנדס’, הכלי שמנטר את דעת הקהל לפי החיפושים ברשת, זהותו של המנצח ברורה לחלוטין: דונלד טראמפ יהיה הנשיא ה-45 של ארה”ב.

במאמר שפורסם היום (חמישי) ב’וואלה’ על ידי ניר אדר, מנכ”ל מערכת קידום האתרים ‘ZEFO’, נפרסת תמונת החיפושים בגוגל בחודשים האחרונים, אודות קלינטון וטראמפ.

למעשה, טראמפ הוא מועמד ‘צבעוני’ ופרובוקטיבי יותר, ולכן מטבע הדברים אנשים מתעניינים בו במידה רבה יותר גם אם אינם תומכים בו. אבל טראמפ מוביל חד משמעית לא רק בחיפושים הרגילים, אלא גם בחיפושים כמו “איך משיגים שלט תמיכה” במועמד – בהם הוא מבוקש פי 3 מאשר יריבתו קלינטון.

ההיסטוריה הקרובה מלמדת כי המדד הזה מדייק למדי בכל הנוגע לתחזיות פוליטיות. הנשיא ברק אובמה, שניצח פעמיים רצופות בבחירות לנשיאות, הוביל במדד החיפושים על יריביו ג’ון מק’קיין ב-2008 ומיט רומני ב-2012.

אפילו ג’ורג’ בוש, שניצח ב-2004 את ג’ון קרי בפער זעום יחסית, זכה לשיעור חיפושים גבוה יותר מיריבו לפני הבחירות – אם כי בפער קטן יותר, שאכן השתקף גם בתוצאות האמת.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    במזל טוב
    22/09/2016 20:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   25/09/2016 20:34

      כנראה שזה גם יהיה יותר טוב לישראל.

  1. הבחירות לנשיאות
    23/09/2016 09:13
    mosh1
  2. הכל קישקוש הילרי היא הנשיאה הבאה