רוצים לשמור על החולצה האהובה? • כך תכבסו זאת נכון

לכולנו יש את אותו בגד אהוב, שמעורר בנו זיכרונות נעימים, יושב עלינו מושלם ואנחנו מרגישים איתו הכי נוח בעולם • כדי שתוכלו להמשיך וליהנות ממנו לאורך זמן - מספר עצות להתנהלות נכונה במערכת היחסים בין הפריט האהוב למכונת הכביסה
תמי גיל
כ"ד אלול התשע"ו / 27.09.2016 12:53

הידעתם ש-20% מהבגדים שלכם נלבשים 80% מהזמן?’ עם יד על הארון’,  לכולנו יש את אותו בגד אהוב, שמעורר בנו זיכרונות נעימים, יושב עלינו מושלם ואנחנו מרגישים איתו הכי נוח בעולם.

אז כדי שתוכלו להמשיך וליהנות, הנה מספר עצות להתנהלות נכונה במערכת היחסים בין הפריט האהוב למכונת הכביסה – כפי שמציג שמעון סבאג, מנכ”ל Com, יבואנית מותגי הניקיון והצריכה לבית ABC ו- FIX  בישראל.

• מיינו והפרידו בין ערימת בגדים מלוכלכת לבגדים עדינים (תחרה, משי ושיפון), בין בדים בהירים ולבנים לבין צבעוניים (ולמחמירים  הפרדה בין הצבעוני לצבעוני הדומיננטי במיוחד), והפרידו הלבשה תחתונה.

• קראו נכון את סמלי הכביסה והוראות הכביסה של היצרנים, זה יעזור לכם לשמור על הבגדים. הרכב הבד בדרך כלל מפורט בתווית. חשוב לדעת מראש ולהגדיל ראש כדי להימנע מהפתעות.

• התאימו בין סוג הבד לנוזל הכביסה. בימינו יש היצע רחב של נוזלי כביסה המתאימים לבדים בהירים, כהים, עדינים או גסים.

הפחיתו את כמויות אבקת ומרכך הכביסה ביחס לכמויות שנהגתם לשים עד כה. הנטייה הטבעית היא לחשוב שכאשר מוסיפים יותר מקבלים יותר, אך פעולה זו מזיקה לבד ולצבע של הבגד. בנוסף, לא תמיד יש צורך להשתמש בתוסף כביסה לפני הפעלת המכונה וניתן לחסוך זמן ולהשתמש באבקת כביסה המכילה אוקסיג’ן (חמצן פעיל).

בחרו את תכנית הכביסה במכונה לפי סוג הבד המשחק כאן תפקיד מרכזי. למשל בדים לבנים ומלוכלכים מאד זקוקים לכביסה בחום של בין 60-90 מעלות, בד צבעוני בהיר יש לכבס בטמפרטורה בין 30-50 מעלות, בד צבעוני כהה ניתן לכבס בטמפרטורה של 30 מעלות (תלוי בלכלוך) ובדים עדינים זקוקים לכביסה קצרה עם סחיטה עדינה.

באופן כללי יש לשים לב לפונקציית הסחיטה במכונה כדי להימנע מהתשת סיבי הבד והפיכת מראה הבגד לסמרטוטי ובלוי.

תחזקו את מכונת הכביסה שלכם בקביעות. מדי כשלושה חודשים מומלץ להפעיל ‘על ריק’ את מכונת הכביסה ולהניח בתא המיועד לאבקת הכביסה חומר נגד אבנית. כמו כן, יש לבדוק את ניקיון פילטר המכונה לעיתים קרובות. פעולות אלה ימנפו את איכות הכביסה וישמרו על הבגדים שלכם •


הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות