רשת לבנונית דיווחה שגופת המרגל אלי כהן הי”ד תוחזר לישראל – וחזרה בה

רשת טלוויזיה לבנונית הודיעה כי האופוזיציה הסורית מחזיקה בגופתו של המרגל הישראלי שהוצא להורג - ותשיב אותו לידי ישראל בקרוב • בישראל לא יודעים האם המורדים מחזיקים בכלל בגופתו של כהן, או שהיא עדיין באזור שבשליטת המשטר
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ו / 21.09.2016 21:33

תפנית דרמטית?יממה לאחר שפורסם התיעוד ההיסטורי בו נראה לכאורה המרגל הישראלי אלי כהן הי”ד מוצא להורג בתלייה בדמשק, מפרסמת רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC, כי האופוזיציה הסורית פועלת להשבת עצמותיו של כהן לישראל.

הדיווח לא כלל פרטים נוספים ומהימנותו אינה ברורה דיה, לפי שעה.

ערוץ הלבנוני מסרו עוד כי עדכונים בעניין יימסרו בימים הקרובים במהדורות החדשות של הערוץ. אף גורם רשמי בישראל או בסוריה לא התייחס לדיווחים בלבנון, ואכן כעבור מספר שעות הוסר הדיווח מהרשת.

יצוין, כי מדובר באותה רשת שפרסמה בעבר את סרט הווידאו של רון ארד בשבי.

בישראל לא יודעים האם המורדים מחזיקים בכלל בגופתו של כהן, או שהיא עדיין באזור שבשליטת המשטר.

אלי כהן, יליד מצרים, היה סוכן חשאי של אגף המודיעין בצה”ל ובהמשך של ‘המוסד’. הוא הוחדר לסוריה בשנת 1962 במסווה של סוחר ערבי עשיר מארגנטינה, ועד מהרה יצר קשרים קרובים עם רוב צמרת השלטון הסורית.

כהן נחשב עד היום אחד מגדולי המרגלים של ישראל, אשר על פי בכירים בקהיליית המודיעין הישראלית הביא מידע “שלא יסולא בפז”. בין היתר הוא חשף תכניות סוריות להטיית מקורות הירדן והבניאס ולחבלה במוביל הארצי.

בינואר 1965 הוא נלכד, בעת ששידר ברדיו מביתו למפעיליו בישראל. הוא נחקר ועונה ממושכות ולאחר כ-4 חודשים הוצא להורג בתלייה בכיכר מרג’ה בדמשק. רבה הראשי של העיר, הרב ניסים אנדיבו-כהן, ששוחח עמו לפני מותו, סיפר כי המרגל ביקש להודיע לבני משפחתו שמילא את חובתו עד תומה ונשאר נאמן לעמו ולארצו.

אתמול הופץ ברשתות החברתיות סרטון שמתעד את הוצאתו להורג של כהן בסוריה בשנת 1965,  ולראשונה ראו גם בני משפחתו את הרגעים הקשים בהם נתלה מול קהל גדול בכיכר בדמשק.

 

הידיעה עודכנה ב-9:50

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות