המיליונר החרדי מלונדון התחתן עם הדוגמנית ושחקנית נטלי עטיה

אבי כץ
|
י"ט אלול התשע"ו / 21.09.2016 21:33
תחת מעטה סודיות התחתנו הבוקר פליטת ‘האח הגדול’ נטלי עטיה והמולטי-מיליונר אברהם משה שימל בביתה שבחופית • מי שהנעימו את החופה היו חברי מקהלה חרדית והזמר מוטי שטיינמץ

 אברהם משה שימל, בן 51, המולטי-מיליונר החרדי מלונדון שעזב את המסגרת החרדית לפני מספר שנים, נישא הבוקר (רביעי) לדוגמנית והשחקנית פליטת ‘האח הגדול’ נטלי עטיה.

שימל, שנולד כמשה אברהם, וכילד כונה “מוישי”, מכנה עצמו כיום מארק-מוזס. הוא עבר דרך ארוכה והדרגתית מאיש עסקים חרדי לכזה שאינו מתהלך עם כיסוי ראש. בשנים האחרונות הוא אף היה בקשר עם גויות, ביניהן הזמרת מדונה, עד שלפני כשנה פגש את עטיה.

שימל, שמתגורר בניו יורק, ניהל את הקשר עם עטיה בשלט רחוק כחמישה חודשים, עד שהשניים החליטו להתמסד במרץ האחרון.

לפי דיווח במאקו, החופה, שנערכה בביתה שבחופית, התנהלה תחת מעטה סודיות, והוזמנו אליה מספר מצומצם של חברים ובני משפחה.

כתב חרדים 10 מציין, כי מי שהנעימו את החופה היו חברי מקהלה חרדית והזמר מוטי שטיינמץ.

משפחת שימל משכונת גולדרס-גרין נחשבת למשפחה חרדית-מודרנית. לפי כלכליסט, הגברים חובשים כיפות שחורות, אך אינם חובשים מגבעת בימי חול. שלושת ילדי המשפחה – ג’קי, מארק והאחות הצעירה היילי, שכיום מתגוררת מעבר לתחומי הקו הירוק – גדלו בסביבה דתית, למדו בבתי ספר נפרדים לבנים ולבנות, והתפללו בבית הכנסת המקומי כל יום.

האב, חיים (הארי), יליד גרמניה שברח בסוף שנות השלושים של המאה הקודמת לבריטניה, שם נישא לאנה, שמשפחתה היגרה מאנטוורפן ללונדון, הקים אימפריית נדל”ן בשווי עשרות מיליוני לירות שטרלינג. כיום החברה שייכת במשותף לשני בניו, ג’קי ומשה.

בסוף שנות ה-90 נכנסה משפחת שימל כשותפה באי די בי – קבוצת האחזקות שהייתה אז הגדולה בישראל, בראשה עמד נוחי דנקנר.

מכר של מוישי שימל אמר ל’כלכליסט’ לפני מספר שנים, כי “אף שלאורך השנים מארק עבר תקופות שונות של קרבה וריחוק מהדת, הוא היה ונותר אדם מאמין. ככזה, הוא מוטרד מאוד משיעור ההשתתפות הנמוך של חרדים במעגל העבודה בישראל ופועל באופן אקטיבי לשינוי המצב”.

לפי מכריו, שצוטטו לפני כחמש שנים בכלכליסט, גם כיום הוא ממשיך ללכת על קו התפר – הוא התרחק באופן יחסי מהמסגרת החרדית שבה גדל, אבל נותר אדם מאמין ושומר מצוות, אם כי כזה שמתחבר יותר להיבטים הרוחניים שבכך מאשר להיבטים הטקסיים.