“הולכים לפני המחנה”: הצצה אל הפרק על הרבי מליובאוויטש זצ”ל

סדרה חדשה בערוץ 20 תציג גילויים חדשים אודות חייהם האישיים של רבנים מובילים מעולם התורה וההלכה, בשילוב ראיונות בלעדיים עם מקורבים שיספרו ממקור ראשון על החיים לצדם וקטעי ארכיון נדירים, אשר חלקם נחשפים לראשונה • קבלו הצצה לפרק על הרבי מליובאוויטש זצ"ל
אבי כץ
י"ז אלול התשע"ו / 20.09.2016 15:52

“הולכים לפני המחנה” – סדרה תיעודית חדשה תעלה בערוץ 20 ותעסוק בסיפורם של גדולי הרבנים בעולם התורה וההלכה בת ימנו.

הסדרה תשלב ראיונות בלעדיים עם בני משפחה, תלמידי הרבנים, עוזריהם, אנשי אקדמיה, סופרים, היסטוריונים מובילים ועוד, אשר יציגו פרטים חדשים על פעילותם הציבורית, הגלויה והנסתרת של הרבנים.

בכל פרק תתמקד הסדרה בחייו של רב פורץ דרך אחד, המהווה דמות מרכזית בציבוריות הדתית והלאומית.

פרקי הסדרה יעסקו ברב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרבי מליובאוויטש והרב קוק, אשר כל אחד בדרכו חולל מהפכה.

הסדרה מספקת נקודת מבט ייחודית המנפצת דעות קדומות וחושפת לצופים את סיפור חייהם של הרבנים, גיבורי הסדרה, ללא פשרות והנחות. סיפור חייהם הסוערים כמו גם, מלחמותיהם הקשות על דרך ותפיסות הלכתיות של גיבורי הסדרה, נשזרים בהיסטוריה של עם ישראל מאז ימי השואה, קרבות שחרור ועצמאות המדינה, שכול, ניצחונות, מעשי חסד וצדקה.

ד”ר יחיאל הררי סיפר בפרק העוסק ברבימליובאוויטש אשר ישודר ב- 15.10 בשעה 22:00 בערוץ 20: “הרבי, המילה ‘מקובל’, אולי לא כל כך מאפיינת אותו, למרות שהוא בקיא בכל כתבי הקבלה, כי הוא שובר את כל המיתוסים, את כל הסטיגמות שהיינו יכולים לחשוב על אדם מקובל.

ד”ר שלי גולדברג, מרצה לקבלה וחסידות מאוניברסיטת בר אילן: “הרבי היה מגדולי המקובלים, הוא שלט בנגלה ובנסתר, אבל הוא כמובן, כמו גדולי ישראל האחרים שעסקו בסוד, את חלקי הסוד הסתיר ברישא. הקבלה היא כלי אומנותו. הוא יודע סוד והוא גם יודע להוציא אותו מן הכוח אל הפועל, ללא ספק כתולדה של ההתגלות”.

ד”ר יחיאל הררי: “בעבורו מקובל זה לא מישהו שמתבודד באיזה חדר חושך ו… בעבורו מקובל זה מי שממוקד כל רגע ברגע הזה. אם העולם נברא בכל רגע מחדש ואם אתה מצליח להבין מה קורה ברגע זה, מצליח להבין את ההסדר, את מה שמסתתר מאחורי כל רגע, אתה צריך להתנהג כפי שהרגע הזה צריך. אתה חושף בו משהו יוצא דופן”.

יוצר הסדרה הוא הבמאי יוסי אשדות, אשר ביים עשרות סרטי תעודה. את הסדרה ליווה אקדמית ד”ר צחי הרשקוביץ’ מאוניברסיטת בר -אילן.

• “הולכים לפני המחנה” תשודר החל מתאריך ה- 24.9, מידי מוצ”ש בשעה 22.00. חרדים 10 מגיש הצצה אל הפרק על הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות