משה גפני נגד כחלון: המס על דירה שלישית לא יעבור בוועדת הכספים

יו"ר ועדת הכספים: "העלאת מס הרכישה לא הובילה להוזלה של מחירי הדיור. במקום לטפל בשורש הבעיה - הפסקת ספסור המדינה בקרקעות והגדלת ההיצע, מתעסקים במקומות הלא הנכונים" • ח"כ רחל עזריה: "קשה לי להאמין שח"כ גפני, אדם עם רקורד חברתי לעילא ולעילא, ילך יד ביד עם בעלי האינטרסים ונגד הזוגות הצעירים"
אריה ריבקינד
י"ז אלול התשע"ו / 20.09.2016 14:42

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, נגד משה כחלון: מצהיר כי הוועדה בראשותו לא תאשר את חוק מיסוי דירה שלישית ששר האוצר מבקש להעביר.

בכנס של לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת, אמר יו”ר דגל התורה: “חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים. העלאת מס הרכישה לא הובילה להוזלה של מחירי הדיור. במקום לטפל בשורש הבעיה, הפסקת ספסור המדינה בקרקעות והגדלת ההיצע, מתעסקים במקומות הלא הנכונים”.

דברי גפני מצטרפים להערכות כי החוק שמקדם שר האוצר, משה כחלון, לא יאושר בכנסת במתכונת שאושר על ידי הממשלה.

גפני התייחס גם לחוק ההסדרים ואמר: “בושה לכנסת אם חוק ההסדרים בנוסח הנוכחי יעבור. 80 חוקים בזמן כל כך קצר, שחלקם אינם נוגעים כליל לתקציב, לא יכולים לעבור”.

ח”כ רחל עזריה מכולנו, חברת ועדת הכספים, הגיבה על דבריו של גפני: “מס ריבוי נכסים, שקיבל את תמיכת הממשלה במלואה, הוא מס צודק וחברתי. לא יכול להיות שאדם ישלם מס על העבודה שלו, על הקניות שלו, על רווחים שלו בשוק ההון, אבל על החזקת דירות מרובות לא ישלם מס”.

לדבריה, “קשה לי להאמין שח”כ גפני, אדם עם רקורד חברתי לעילא ולעילא, ילך יד ביד עם בעלי האינטרסים ונגד הזוגות הצעירים. המאבק הצפוי סביב העברת המיסוי על ריבוי נכסים יחשוף בפני הציבור מי באמת חברי הכנסת החברתיים – ומי אלה שרק מדברים וברגע האמת נכנעים לחזקים. אין לי ספק שח”כ גפני ירצה להיות בצד החברתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות