פואד הודיע: לא רץ לנשיאות • “עשו לי סיכול ממוקד”

הח"כ, שנחקר ביום ו' באזהרה בחשד לעבירות מס ושוחד, הודיע על פרישה • "מרגע שהודעתי על התמודדותי, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי" • "הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכת אישי ציבור לשק חבטות?"
שרי רוט
ט' סיון התשע"ד / 07.06.2014 20:34

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, שנחקר אתמול באזהרה בחשד לעבירות מס וקבלת שוחד, הודיע בשבת בצהריים כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות.

בהודעה שהפיץ לכלי התקשורת, כתב המתמודד שפרש: “כנראה שעשו לי סיכול ממוקד. בזמן הקרוב האמת תצא לאור”. לטענתו, הפרישה היא לא הודאה באשמה: “לא עברתי על החוק”.

ביום שישי בבוקר נחקר בן אליעזר באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי יחידה להב 433, בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו, בשווי תשעה מיליון שקלים, מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר אף הוא.

בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים. במסגרת החשדות, נבדק גם אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר.

בן אליעזר הוזמן תחילה לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים התשאול עבר לחקירה באזהרה.

פואד הסביר את השתלשלות העניינים שהתרחשה בימים האחרונים, וכתב: “ביום שישי, בישורת האחרונה של התמודדות ארוכה, ארבעה ימים לפני ההצבעה בכנסת על תפקיד נשיא המדינה, אשר בכל הצניעות הייתי המועמד המוביל, זומנתי בהתראה של 20 דקות למשטרה לבדוק את מקורות המימון של דירתי. השבתי על כל מה שנשאלתי, ואף התחייבתי לשוב ולגבות את דברי במסמכים והוכחות. אני שב ומדגיש את מה שאמרתי גם במשטרה וגם באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה – כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע.

“ב-24 השעות האחרונות חשבתי והתלבטתי רבות מה לעשות. מחד, האם להרים ידיים בניגוד לאופי שלי, ולפרוש מההתמודדות? שכן ההתמודדות לנשיאות היא הסיבה לגל ההשמצות העכור שתוקף אותי. מאידך, האם להיכנע ולתת למי שעומד מאחורי הדבר הזה את מבוקשם? ויש גם מי שיגידו, שהפרישה היא הודעה באשמה, דבר שאין בכוונתי לעשות. להפך, אין לי ספק כי בזמן הקרוב האמת תצא לאור”.

פואד המשיך והסביר: “בגיל 12 עליתי לבד לארץ. 30 שנים שירתתי את מדינתי כלוחם ומפקד בצה”ל ו-30 שנים כמשרת ציבור. כיהנתי שבע פעמים כשר, בין היתר כשר הביטחון וכממלא מקום ראש הממשלה, ואף כיושב ראש מפלגת העבודה. לפני שמונה חודשים החלטתי להתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל.

“עם כל הצניעות, אני המועמד בעל הניסיון הרב ביותר והמתאים ביותר, בעל העשייה המשמעותית והמגוונת ביותר למען המדינה. מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה”.

פואד מסביר כי קיבל את ההחלטה בלב כבד מאוד, ומציין כי הוא ממשיך להמשיך ולשמור על שמו הטוב, שמלווה אותו מיום היוולדו. על החקירה הצפויה להימשך בעניינו אמר: “יש לי אמון מלא ברשויות החוק והצדק של מדינת ישראל, ואני בטוח, כי בסיום תהליך הבדיקה, גם רשויות החוק יאמתו את הידוע לי – לא עברתי על החוק, מקורות הכנסתי היו ועודם גלויים ושקופים, וגם המידע על ההלוואה שקיבלתי, המגובה במסמכים, ידוע לרשויות המדינה השונות.

הוא הבהיר כי למרות הפרישה, הוא יילחם שכל “השאלות החשובות” ייבדקו. “כמה זמן היה המידע בידי רשויות המדינה השונות? מדוע הוחלט להתחיל בחקירה דווקא עכשיו ימים ספורים לפני סוף ההתמודדות, כאשר אני מתגורר בדירתי כבר למעלה משנה? מלבד השאלות המשפטיות, עלינו כחברה דמוקרטית ומתקדמת לנהל דיון מעמיק לגבי התנהלותנו. האם הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכתם של אישי ציבור לשק חבטות? האם ייתכן, כי רשויות החוק ישמשו כלי בידם של בעלי אינטרס וישפיעו על מהלכים דמוקרטים במדינה?

“אני מאמין בחשיבותו של מוסד הנשיאות. אדם, אשר מתוקף תפקידו מאחד ומגבש את העם, מהווה ייצוג לכל שכבות האוכלוסייה וסמל למדינתנו. כפי שהובהר לי על ידי גורמים שונים, מוסד היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה לא יקבלו החלטות בימים הקרובים. ומאידך, איני רוצה שהליך הבחירה לנשיאות, שכבר זוהם עד כה יתר על המידה בהכפשות והשמצות, יתעכב ואף יוביל לשינוי חוקי יסוד.

“אני מקווה ש’הסיכול הממוקד’ שאני עובר יהיה הפרשה האחרונה, בהתמודדות הנוכחית לנשיאות, ואף לעתיד לבוא. אני מאחל הצלחה רבה לכל המועמדות והמועמדים”, הסביר פואד וציין לשבח את יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ יצחק בוז’י הרצוג, עימו התייעץ ביממה האחרונה: “בוז’י התגלה בעיני, שוב, כמנהיג, כאיש בעל יושר פנימי ודרך ארץ, שקול וחכם. אני רוצה להודות גם לחברי מסיעת העבודה, לכל חברי הכנסת מסיעות הבית השונות ובראשם יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, החברים, השותפים לדרך בתקופות השונות, ולאזרחי ישראל כולם על התמיכה והאהבה הרבה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות