אברך נאשם: השכיר דירות ומחסנים ולא דיווח שהכניס 1,360,000 שקלים

כתב האישום הוגש נגד ישראל רייך, בן 36 מירושלים: בין השנים 2003-2011 רכש והשכיר חמש דירות ו-12 יחידות מחסנים • לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מהשכרת נכסים בשיעור של 1,360,000 שקל, ולא שילם מס
חיים טוויל
ט"ז אלול התשע"ו / 19.09.2016 09:43

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ישראל רייך, בן 36 מירושלים, בגין עבירות מרמה לפקודת מס הכנסה ולחוק מיסוי מקרקעין וכן עבירות נוספות.

הנאשם, אברך, רכש והשכיר חמש דירות ו-12 יחידות מחסנים – במודיעין עילית, ירושלים, לוד ובקרית גת, מבלי לדווח לרשויות המס כנדרש.

הנאשם נחקר על ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום.

על פי כתב האישום, בין השנים 2003-2011 נהג רייך לקנות נכסים ודירות ולהשכירם. חלק מהדירות פיצל למספר יחידות, על מנת להשכירן למספר גדול יותר של שוכרים. הנאשם לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מהשכרת נכסים בשיעור של 1,360,000 שקל, ולא שילם מס בגין הכנסות אלו.

במהלך השכרת הנכסים וקבלת התקבולים, לא דיווח על קבלת הכספים, ולא שילם את המסים הנובעים מהפעילות, על אף שתקבולים אלה חייבים בדיווח ובתשלום מס.

לפני כשנתיים נדרש הנאשם על ידי רשות המסים למלא דיווח אודות פרטיו האישיים והצהרה על מקורות הכנסתו (טופס 5329), כולל פירוט מלוא נכסי המקרקעין שבבעלותו. הנאשם לא הגיש דוח כנדרש.

לפני כשנה זומן הנאשם לחקירה על ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום. הנאשם אשר הבין כי הוא נדרש להתייצב לחקירה בשל אי דיווח על הכנסותיו, לא התייצב לחקירה במועד, ודאג כי רואת חשבון מטעמו תגיש בדחיפות טופס דיווח עבורו, ושלח חבר לשלם עבורו מס בשיעור 100,000 שקל.

סכום מס זה שולם על פי הערכתו של הנאשם בלבד, שכן לא הגיש דו”חות על הכנסותיו.

בהמשך היום התייצב הנאשם לחקירה, וזאת רק לאחר שחברו שילם את המס אותו ביקש ממנו הנאשם לשלם, ולאחר שחוקרי רשות המסים פנו אליו מספר פעמים נוספות על מנת שיתייצב לחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות