חילול שבת? ראשי הסיעות החרדיות מצאו את האשם: מפכ”ל המשטרה

בשבת הקרובה ייערכו עבודות ללא צורך לפיקוח נפש, אבל ראשי הסיעות החרדיות מסתפקים ב"מחאה תקיפה על כבוד השבת" - וטוענים: "המשטרה מאלצת לבצע את העבודות בליל שבת" • דורשים "פגישה מיידית עם המפכ״ל להעמידו על חומרת הדברים״ • המשטרה לחרדים 10: "המשטרה אינה קובעת את מועד העבודות אלא נותנת את המענה האבטחתי/תנועתי בלבד"
יוני גרין
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 18:01

ראשי המפלגות החרדיות – השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, מביעים היום (חמישי) “מחאה חריפה” על כך שבשבת הקרובה ייערכו עבודות מיותרות שהן ללא צורך לפיקוח נפש.

ראשי הסיעות החרדיות הוסיפו כי העבודות יבוצעו בליל שבת, למרות שניתן לקיימן ללא כל בעיה באחד מלילות השבוע.

“ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת”, אמרו.

ראשי המפלגות מציינים: ״העבודות אכן צומצמו באופן ניכר וחלק גדול מהעובדים אינם יהודים. אך עם זאת, אנו מוחים בכל תוקף כנגד התנהלות המשטרה שמהווה גורם לא מקצועי כשהיא מאלצת לבצע את העבודות בליל שבת, כשאפשר לבצען ביום חול.

“צר לנו שהתקבלה החלטה בנושא החשוב והערכי הזה, מבלי לנסות ולמנוע את הפגיעה בשמירת שבת קודש. אנו נדרוש פגישה מיידית עם מפכ״ל המשטרה להעמידו על חומרת הדברים״.

במשטרה אמרו היום לחרדים 10: “המשטרה אינה קובעת את מועד העבודות אלא נותנת את המענה האבטחתי/תנועתי בלבד”.

כבר לפני שבועיים, במשבר הראשון שפרץ, הודיעה המשטרה כי “נדרשה לאחרונה על ידי משרד התחבורה למתן חוות דעת מקצועית לעניין ביצוע עבודות מורכבות בתחנת רכבת השלום בת״א ביום חול.

“לאחר שהגורמים המקצועיים במשטרה (היועץ המשפטי ואגף התנועה) בחנו את מכלול הנסיבות והמשמעויות הכרוכות בסגירת מחלף מרכזי זה ביום חול, נכתבה חוות דעת מקצועית מטעם המשטרה, אשר קובעת כי ביצוע העבודות ביום חול יוביל לשיתוק תעבורתי משמעותי של מטרופולין ת״א, אשר בסיטואציות נפוצות רבות, עלול להוביל לסכנת חיים של ממש עבור אזרחים רבים”.

במשטרה הדגישו: “משטרת ישראל לא החליטה בשום שלב על ביצוע העבודות ולא על כיצד מתנהלות העבודות במחלף השלום בכלל, ובשבת בפרט, וההחלטה כמו גם הסמכות נתונה לגופים הרלוונטיים להחליט. חוות הדעת שניתנה מטעם המשטרה הינה חוות דעת מקצועית ומבוססת המתייחסת רק למצב שבו העבודות הנ״ל היו מתקיימות ביום חול”.

יצוין כי בבג”ץ התברר כי לרכבת ישנם אישורי עבודה בשבת חוקיים עד סוף ספטמבר. “כל הפניה של טענה כלפי המשטרה אינה במקומה ולא מכוונת את הכתובת הנכונה”, אמרו גורמים במשטרה.

נזכיר, כי לאחר צו ביניים של בג”ץ, בעקבות עתירה שהגישה יו”ר מרצ נגד ראש הממשלה, שר העבודה חיים כץ, הוא שקובע את היקפי העבודות המתנהלים בשבת.

בתוך כך, המשטרה פרסמה היום הודעה על העבודות שיתקיימו השבת: “עקב שדרוג תחנת הרכבת סבידור ביום שישי 16.09.2016, יחולו שינויים זמניים בהסדרי התנועה:

“החל מיום שישי 16.09.2016 בשעה 23:30 ועד ליום שבת 17.09.2016 בשעה 08:30, יתקיימו עבודות לשדרוג תחנת רכבת סבידור הממוקמת בכביש 20 בין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב לדרום.

“במהלך העבודות ייחסמו 3 נתיבים מתוך 4 בכביש 20 לדרום, בקטע שבין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב.

כמו כן, ייחסמו הירידות ממחלף קק”ל וממחלף רוקח לכביש 20 לדרום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות