סודרי חשף: ‘הצבענו פרס ב-96. היה על מי לסמוך. לא יודע מה מרן עשה’

איציק סודרי, דובר ש"ס לשעבר, חשף הבוקר: "בבחירות 96 בין ביבי לפרס קיבלנו רבים הנחיה שקטה להצביע פרס וכך עשינו. פומבית זה הוכחש" • השר לשעבר הרב שלמה בניזרי: "אני חושב שזו פגיעה במרן לצייר אותו כמניפולטור. אני מאמין שאיציק לא התכוון" • סודרי לחרדים 10: "לא אתנצח איתו בפומבי על מה שאני יודע ועל מה שידוע לו"
יוני גרין
י"ב אלול התשע"ו / 14.09.2016 23:10

איציק סודרי, דובר מפלגת ש”ס לשעבר, חשף הבוקר (רביעי) בציוץ בטוויטר, כי במערכת הבחירות של שנת 1996, כאשר בנימין נתניהו ושמעון פרס התמודדו בבחירה ישירה על תפקיד ראש הממשלה, למרות שרשמית ש”ס הצהירה כי היא תומכת בנתניהו, חלקים רבים מהתנועה קיבלו הנחיה להצביע לפרס.

עם זאת, סודרי מציין כי פומבית ההוראה הזו הוכחשה. יו”ר המפלגה אריה דרעי אף הצטלם אז כשבידו פתק ‘נתניהו’.

סודרי צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: “לא רבים יודעים אבל בבחירות 96 בין ביבי לפרס קיבלנו רבים הנחיה שקטה להצביע פרס וכך עשינו. הצבענו פרס לראשות הממשלה וש׳ס לכנסת פומבית זה הוכחש”.

הציוץ של סודרי עורר, כצפוי, סערה ומתנגדי ש”ס  ניצלו אטותו כדי לנגח את המפלגה.  בתגובה צייץ סודרי: “׳אוהבי׳ ש״ס למינהם מנצלים את הציוץ שלי לנגח את ש״ס, אז אדגיש. 99% מאנשי ש״ס הצביעו לנתניהו בבחירות 96. אני ועוד אחרים החלטנו אחרת”.

השר לשעבר הרב שלמה בניזרי הגיב הערב בשיחה עם משה גלסנר ב’קול ברמה’:  “הייתי די מקורב למרן, בחיים לא זוכר שהרב עשה איזה פליק-פלק. יכול להיות שאיציק קיבל הוראה כזו, אני לא יודע, הייתי כל בוקר מתפלל אצל הרב, מדבר איתו, מקבל הוראות ישירות ולא זוכר”.

לדבריו, “ב-96 הודענו ציבורית לציבור, כי הציבור חשש שנלך עם השמאל אחרי שהלכנו ב-92, והיה לנו קשה מאד עם הציבור הימני שאמר שאם כך לא נצביע לכם. יצאנו בקריאה שנלך אך ורק עם נתניהו וקראנו לציבור להצביע לנתניהו.

“אני לא זוכר אם מרן חתם על מסמך, אני מכבד את איציק סודרי, אבל אני חושב שזו פגיעה במרן לצייר אותו כמניפולטור, כמי שאומר מצד אחד תעשו כך ומצד שני תעשו כך. זה לא מרן, עם כל הכבוד. אני מאמין שאיציק לא התכוון”.

איציק סודרי

• חרדים 10: איציק סודרי, מה תגובתך?

סודרי: “אני מעריך ומכבד מאוד את הרב שלמה בניזרי ואינני מתכוון להתנצח איתו, ודאי לא בפומבי ח”ו על מה שאני יודע ועל מה שידוע לו”.

• אמרת שגם מרן עצמו הצביע לפרס?

“ההנחיה וההוראה המפורשת הייתה להצביע לנתניהו, ואכן 99 אחוז מתומכי שס – זה מה שעשו, כנראה על פי ניתוח של הנתונים אחר כך. המעטים שרצו והצביעו פרס היה להם על מי לסמוך.

“לגבי הרב לא הייתי נוכח מאחורי הפרגוד ולכן אני לא יודע בברור מה הצביע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי השמלאן
    15/09/2016 08:23
    יעקב
  1. האמת על דרעי צפה