אזולאי החזיר לליברמן: “שרים שלא חיממו כיסא – משתלחים ברבנים”

טקס הענקת תעודות הסמכה ל-111 מוסמכים לתפקיד רב עיר ול-39 מוסמכים לדיינות - תקף השר דוד אזולאי את המשתלחים ברבנות: "בימים אלה שהתקיים ויכוח במדינת ישראל על פיקוח נפש שדוחה שבת - פיתאום כולם מבינים. שרים ופוליטיקאים - ורק הרבנים לא"
יוסף גרינבוים
י"א אלול התשע"ו / 14.09.2016 16:34

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, מתח היום (רביי) ביקורת חריפה על השר אביגדור ליברמן ועל תוקפי הרבנים והרבנות בישראל.

בטקס הענקת תעודות הסמכה ל-111 רבנים שקיבלו כושר לרב עיר ו-39 רבנים שהוסמכו לדיינות, אמר השר: “אתם דור העתיד של עולם הרבנות והדיינות. דור העתיד של המדינה. בימים אלה שהתקיים ויכוח במדינת ישראל על פיקוח נפש שדוחה שבת – כולם מבינים. שרים ופוליטיקאים – ורק הרבנים לא. שרים שעדין לא חיממו את הכיסא שלהם ולא מבינים מה יש בתיק שלהם – משתלחים ברבנות”.

אזולאי הוסיף: “אני קורא לאותם שרים, תבואו לפה ותראו מי הרבנים לפני שאתם משתלחים. אני פונה לרבנים, העם זקוק לכם ומחכה לכם. אני מחזק היום את הרבנים הראשיים שנמצאים תחת מתקפה. נמשיך למנות עוד רבנים לשכונות, להתיישבות ולערים”.

הראשון לציון, הגר”י יוסף אמר:  “גדול תלמוד שמביא לידי מעשה . משמח לראות 150 תלמידי חכמים מקבלים תעודות לרבנות ודיינות. זה מראה כמה שיש רצון ללמוד הלכה למעשה. לפני 50 שנה זה לא היה כך”.

הוא קרא למוסמכים החדשים לנהוג במתינות ובנועם: “המושג כוחא דהיתרא מקבל פרשנות לא נכונה אצל אלה שלא מבינים. באו אליי עורכות דין של ‘מבוי סתום’. כל תיק הם סותמים. הראו לי מכתב של אבי, שהתיר מקרה מסוים, אך הסברתי להן שזה לא אותו מקרה.

“אם אנחנו יכולים להתיר אנחנו מתירים – ובעיקר בעגונות. אני פונה לרבנים והדיינים החדשים: תחתרו ‘לכוח דהיתרא’, אך רק במסגרת ההלכה – וגם כשאוסרים, לומר בנעימות ולא בתקיפות. חשוב לקרב את הציבור”.

כפי שדיווחנו בחרדים 10,  השבוע תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן, את הרבנים, וכינה אותם “קומיסרים”.

“יש אלפי קומיסרים במועצות דתיות. הרבנים יוצרים הבעיות. אין צורך במועצות הדתיות. למה צריך מועצות דתיות?”, שאל ליברמן, “כמו שבכל עירייה יש מחלקת תרבות, הנדסה ועוד צריכה להיות מחלקה לשירותי דת ולא מועצה דתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות