אלשטיין קנה מברונפמן ושולם פישר מניות ‘שופרסל’ בכ-133 מיליון שקל

קבוצת אי.די.בי של איש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין רכשה כ-9 מיליון מניות שופרסל • עם ביצוע העסקה גדל שיעור ההחזקה שלו ברשת המזון ל-58.1% - ואיש העסקים החרדי שולם פישר התפטר מתפקידו בדירקטוריון שופרסל
שייע קליין
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 01:49

קבוצת אי.די.בי של איש העסקים אדוארדו אלשטיין, המקורב לחב”ד, מבססת את אחיזתה ב’שופרסל’ והופכת לבעלת שליטה יחידה ברשת המזון הגדולה בישראל.

אי.די.בי דיווחה כי החברה הבת, דיסקונט השקעות (דסק”ש), רכשה 4.25% ממניות שופרסל מידי חברת ישראלום של מתיו ברונפמן ושולם פישר, בעלי קבוצת ברונפמן-פישר, תמורת כ-133 מיליון שקל, ולפי מחיר של 14.62 שקל למניה.

עם ביצוע העסקה גדל שיעור ההחזקה של דסק”ש בשופרסל ל-58.1% ובמקביל ירד שיעור ההחזקה של קבוצת ברונפמן-פישר ברשת הקמעונות מ-16.1% ל-11.8%.

לפי דיווח בגלובס, במסגרת הסכם הרכישה, קיבלה דסק”ש אופציה לרכוש ב-90 הימים הבאים עוד כ-4.25% ממניות שופרסל שבידי קבוצת ברונפמן-פישר באותו המחיר.

בעקבות מכירת המניות היום, פקע הסכם בעלי המניות בין הצדדים ודסק”ש נותרה בעלת שליטה יחידה בשופרסל.

הדירקטורים מטעמה של ישראלום, איש העסקים החרדי שולם פישר ורון הדסי, התפטרו מתפקידם, ועקב כך הצטמצם דירקטוריון שופרסל ל-11 חברים.

שולם לפידות, מנכ”ל אי.די.בי ודסק”ש, חסיד חב”ד שעלה מארגנטינה לישראל ומשמש כיד ימינו של אלשטיין, ציין כי ההשקעה הנוספת בשופרסל מביאה לידי ביטוי את האסטרטגיה של הקבוצה ליזום ולבצע השקעות אקטיביות.

“הגדלת ההחזקה בשופרסל מבטאת את האמון והפוטנציאל שאנו רוכשים לחברה בניהולו של המנכ”ל, איציק אברכהן”, הוא צוטט בגלובס.

המכירה היום מצטרפת למכירה קודמת של מניות שופרסל, שביצעה ישראלום של עלי קבוצת ברונפמן-פישר בחודש שעבר. אז מכרה החברה 6.25 מיליון מניות של שופרסל (כ-3% מהחברה) תמורת 83.4 מיליון שקל, כאשר כשליש מהכמות נמכרה לדסק”ש והשאר לציבור המשקיעים.

קבוצת ברונפמן-פישר הצטרפה לגרעין השליטה בשופרסל במאי 2007, לאחר שרכשה מדסק”ש כ-20% ממניות רשת המזון תמורת כ-883 מיליון שקל.

ברונפמן ופישר גם רכשו לאורך השנים מניות נוספות של שופרסל, בתקופות בהן העריכו כי מחיר המניה נמוך מדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות