מחיר החיפוש המשפיל: המשטרה תפצה את גופשטיין ב-30 אלף שקל

יו"ר ארגון להב"ה ושני פעילים יזכו לפיצוי בסך 30 אלף שקלים, בעקבות חיפוש בלתי חוקי שנערך עליהם לאחר שנעצרו בהר הבית לפני שלוש שנים • זו הפעם ה-11 השנה שתביעה שהוגשה על ידי עו"ד בן גביר נגד המשטרה והשב"ס בשל חיפוש לא חוקי - הובילה לפיצוי
חיים טוויל
י' אלול התשע"ו / 12.09.2016 22:00

משטרת ירושלים ושירות בתי הסוהר יפצו את יו”ר ארגון להב”ה בנצי גופשטיין ושני פעילים נוספים מהארגון בסך של 30 אלף שקלים.

זאת לאחר שבפשרה בין הצדדים הובהר כי נערך עליהם על יד שוטרים חיפוש שאינו חוקי, לאחר שנעצרו בהר הבית.

מדובר באירוע שהתרחש לפני כשלוש שנים, אז נכנסו גופשטיין ומספר פעילים נוספים מלהב”ה להר הבית – ובשלב מסוים הניפו את דגל ישראל וקראו ‘שמע ישראל’.

הם נעצרו באופן מיידי על ידי שוטרי משטרת ירושלים, אולם בעקבות ערר שהוגש על ידי עורכי הדין איתמר בן גביר ונפתלי ורצברגר – שוחררו העצורים.

לאחר מעצרם, התברר כי בכניסה לבית המעצר הם נאלצו לעבור חיפוש שהוגדר על ידם כ”משפיל”.

בכתב תביעה שהוגש על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, תבעו השלושה את משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. הם טענו כי נעצרו לשווא וכי עברו חיפוש בלתי חוקי הפוגע בכבוד האדם שנערך ללא כל הבחנה.

עו”ד בן גביר טען: “בעידן בו מפארים את זכויות האזרח, אין מקום לנוהל חיפוש שיורה על השפלת כל עצור שנכנס למגרש הרוסים – ויש לערוך איזון נדרש ולבצע חיפוש שכזה רק במקום שבו זה כורח המציאות, דוגמת מעצר של סוחר סמים. לא להשפיל פעילים פוליטיים שנעצרו בשל תפילה או מחאה”.

המדינה הגישה כתב הגנה, אולם נערך משא ומתן בין הצדדים במהלכו הסכימה הפרקליטות לפצות את גופשטיין ושני הפעילים.

ראוי לציין כי זו הפעם ה-11 השנה שתביעה שהוגשה על ידי עורך הדין בן גביר נגד המשטרה והשב”ס בשל חיפוש לא חוקי, הובילה לפיצוי של פעילי הימין.

יו”ר להב”ה בנצי גופשטיין אמר בתגובה: “על משטרת ישראל להפנים שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ולכן חופש הביטוי וכבוד האדם הם זכויות בסיסיות. אני שמח שגם קראתי קריאת שמע בהר הבית – וגם קיבלתי פיצוי כספי על המעצר וההשפלה. הכסף ישמש לחיזוק הפעילות להמשך הצלת בנות ישראל”.

עו”ד איתמר בן גביר הוסיף: “בחודשים האחרונים גילינו כי הנוהל של שירות בתי הסוהר התעדכן כתוצאה מהתביעות הללו – ולא עורכים חיפוש משפיל אצל אנשים ללא הבחנה.

“יש להצטער על הפגיעה בזכויות אדם וכבוד האדם, כאשר לא הייה כל סיבה לעשות כך – ואני מקווה ששוטרי ישראל ואנשי השב”ס יפעלו על פי הנוהל החדש ואם לא, נאלץ להגיד עוד ועוד תביעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות