נשות הכותל: נעתור ליישום ‘מתווה הכותל’, בג”ץ שלח הבוקר רמז עבה לממשלה

העתירה תוגש בעקבות הביקורת שמתחו הבוקר שופטי בג"ץ על אי יישום 'מתווה הכותל', למרות שהתקבלה החלטת הממשלה • נשות הכותל בטוחות: "אם העתירה תתגלגל שוב לפתחו הוא לא יהסס להכריע את הכף לטובת העותרים"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ו / 12.09.2016 13:58

ארגון ‘נשות הכותל’ הודיע כי בכוונתו להגיש בקרוב עתירה לבג”ץ נגד ממשלת ישראל, בדרישה ליישם את ‘מתווה הכותל’ כפי החלטת הממשלה שהתקבלה ב-31 בינואר.

העתירה תוגש בעקבות הביקורת שמתחו הבוקר (שני) שופטי בג”ץ על כך ש’מתווה הכותל’ אינו מיושם, למרות שחלפו מספר חודשים מאז ההחלטה.

במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, לנציגי המדינה בדיון, כי “הדברים נסחבים עד בלי קץ”. נאור הוסיפה ואמרה כי אין זה תפקידו של בג”ץ להוציא את הערמונים מהאש במקום הממשלה.

דברי השופטים נאמרו במסגרת דיון שנערך הבוקר בעתירה שהגישו שמונה ארגונים נגד ראש הממשלה, הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל – הרב שמואל רבינוביץ’, בשנת 2013.

 ענת הופמן, יו”ר נשות הכותל: “יש שופטים בירושלים. בית המשפט שלח הבוקר רמז מאוד עבה לממשלה להתחיל ביישום המתווה החדש בכותל. אני בטוחה שנציג הממשלה ששמע את דברי השופטים רץ עכשיו למשרד ראש הממשלה כדי להבהיר לכולם שהזמן אזל ושהממשלה חייבת לגלות מנהיגות ולפעול ליישום החלטתה לאלתר.

“בית המשפט הוכיח בקיאות בכל מה שקורה בכותל והעובדה שההצעה להגיש עתירה באה ממנו, מאותתת לכל הנוגעים בדבר שאם העתירה תתגלגל שוב לפתחו הוא לא יהסס להכריע את הכף לטובת העותרים”, הוסיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות