איש ‘הפלג’ שתקף חייל חרדי הורשע בהעלבת עובד ציבור

בית משפט השלום הרשיע את אהרון קורלנדסקי, איש 'הפלג הירושלמי', בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שהעליב חייל חרדי שהגיע להתפלל בבית כנסת • "יש לראות את מעשי הנאשם כמכוונים כלפי המתלונן לא באופן אישי אלא בנוגע למילוי תפקידו כחייל צה"ל. העלבת המתלונן והפגיעה בו מהווה, למעשה, פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל"
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 12:21

בית משפט השלום הרשיע היום (ראשון) את אהרון קורלנדסקי, בן 34, איש ‘הפלג הירושלמי’,  בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שהטיח עלבונות בחייל חרדי שהגיע להתפלל בבית כנסת.

מדובר בפעם הראשונה בישראל בה מורשע חרדי לאחר שתקף חייל מהמגזר החרדי, מאז החל קמפיין החרד”קים.

בפסק הדין נקבע: “יש לראות את מעשיו של הנאשם כמכוונים כלפי המתלונן לא באופן אישי אלא בנוגע למילוי תפקידו כחייל צה”ל. העלבת המתלונן והפגיעה בו מהווה, למעשה, פגיעה בשירות הציבורי ובצה”ל”.

במקביל להרשעה, בית המשפט זיכה את קורלנדסקי מעבירת התקיפה שיוחסה לו מאחר שבשל הגרסאות השונות של העדים השונים, כמו גם הסתירות בין הגרסאות שמסר החייל המתלונן עצמו, לא ניתן לקבוע כי אכן המתלונן הותקף באירוע על ידי הנאשם. 

לפי המתואר בכתב האישום, לפני יותר משנה הגיע החייל, המשרת באחד ממסלולי שח”ר בצה”ל, יחד עם אביו, לתפילה בבית כנסת ‘בית ישראל’ בשכונת עזרת תורה בירושלים.

החייל שהיה לבוש במדי צה”ל נתקל בקורלנדסקי – שצעק לעברו: “חרד”ק חרד”ק תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה”.

בנוסף הסית קורלנדסקי את יתר המתפללים במקום נגד החייל. בשלב מסוים, אחרי שהצטרפו לקורלנדסקי חרדים קיצונים נוספים בקריאות “חרד”ק חרד”ק”, הוא התקרב לעבר החייל והחל להכותו באגרופים באזור החזה וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו.

אביו של החייל ניסה לסייע לו, אך התוקפים הכו גם את האב.

רק לאחר שקורלנדסקי שמע כי החייל הזמין משטרה – ברח מהמקום.

קורלנדסקי גם הואשם כי כאשר התייצב לחקירה, העליב את השוטרים שחקרו אותו: “הוא החל לצעוק בקריאות לעבר החוקר תוך שהוא מעליבו באומרו: ‘שטן, משטרה של עמלקים’. החוקר ביקש מהנאשם להירגע ולהימנע מקריאותיו, אך הנאשם המשיך להעליב את השוטר באומרו ‘שישלמו לו ושיראה מה זה, והלוואי ודאע”ש יבואו למדינה וימחקו אותם'”.

על פי כתב האישום, קצין משטרה נוסף שהגיע למקום זכה לקריאות דומות: “נאצים עמלקים, היום לא תישארו בין החיים, משטרה של עבריינים אלוקים ישלם לכם'”. בשלב זה הוא גם החל להתפרע ולצעוק לעבר שוטר אחר: “אפס, דפוק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב מאוד!
    11/09/2016 15:01
    יעקב
  1. האדם הזה נשמע לא שפוי לפי מעשיו. באופן כללי זה טוב שיעצרו את אלו התוקפים חיילים. זה ממש לא אנושי ולא יהודי!..

  2. חבל שלא קיבל
    12/09/2016 08:08
    שיינדי
  3. עד תום ההליכים. זה היה משפר את המצב.