הגר”מ מאזוז: קריסת החניון בת”א ופיצוץ ‘עמוס 6’ בגלל חילולי השבת

ראש ישיבת כיסא רחמים בשיעורו השבועי במוצאי שבת: "ראשי הממשלה צריכים לדעת שהשבת לא תמחול. פתאום קרה אסון... יש מהנדסים, יש פקחים, אבל יש אנשים קבורים באדמה. הכל בא כי מזלזלים בשבת" • על החייל היורה מחברון: "על פי דין תורה הוא זכאי לחלוטין"
יוסף גרינבוים
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 00:46

ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, הגאון רבי מאיר מאזוז, תקף במהלך שיעורו השבועי הנמסר במוצ”ש את חילולי השבת, תוך שהוא מציין כי הסיבה לקריסת החניון בתל אביב ו”כישלון עמוס 6″ בגלל חילול השבת.

“בעמוס 1 ידעו לכוון שלא יהיה בשבת וכך גם בשאר השיגורים”, הזכיר ראש הישיבה.

בהמשך אמר: “ארבעה חודשים אל על קורקעה, הורידו את הראש והתחילו לא לנסוע לשבת – ואז ההכנסות גדלו. לפני כן היו בהפסדים כל שבת. השבת היא שבת ברכה…”

ראש הישיבה הדגיש: “לא מדבר על חרדים, אם ילחמו על זה מי יודע מה יהיה, אבל ראשי הממשלה צריכים לדעת: השבת לא תמחול. פתאום קרה אסון… יש מהנדסים, יש פקחים, אבל יש אנשים קבורים באדמה. הכל בא כי מזלזלים בשבת. בשבת יש ברכה, לברוח מהשבת – זו הטעות הכי גדולה בעולם.

“אם יש לנו איזה ספק בהלכה, עושים מה נראה – זה זיוף. אבל אם תלך תגיד לחילוני: ‘אחד העם’ כתב על השבת משהו יפה מאוד… יגיד לך מה איפכת לי ממנו  -הוא פרמיטיבי; תגיד לו: ביאליק אמר בואו נכבד את שבת המלכה, הוא יגיד … הכל הולך ונהרס זה ההבדל.

ראש הישיבה הביא כדוגמא, כיצד החילונים אינם מתייחסים למנהיגים שלהם מלפני כמה עשרות שנים, בעוד אצל החרדים מקבלים מה שנכתב לפני 700 שנה: “יש ספר שכתב זלמן אפשטיין, יהודי חכם, לימד אותם את המורים הכל הכל הכל.  פעם אחת ראה שהמלמד לא עושה טוב – אז השתיק אותו, אמר לו בזמן הבא אל תבוא.

“הגיע המלמד בליל בדיקת חמץ אמר לו: איך אתה מפטר אותי? איך אתה עושה את זה? אמר לו [המנהל]: אם אתה לא מוצא חן בעיני אני יכול לפטר אותך. זה ‘מרדכי’ מפורש… הלך [המלמד]. ה’מרדכי’ כתב לפני 700 שנה – לא מתווכחים”.

בשיעור התייחס הגר”מ מאזוז גם לפרשת החייל היורה מחברון אלאור אזריה – ואמר: “כתוב ‘כי יחם לבבו והשיגו’. התורה לימדה אותך שאדם שהרג בשוגג לא נענש כי חם לבבו, מבינה את הרגש של בנאדם. אלאור עזריה על פי דין תורה הוא זכאי לחלוטין. אולי זה ייכנס ללב של השופטים יבינו הוא זכאי גמור…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוודאי שהרב צודק. איבדנו את כיפת הברזל לרגע את אנו מנוחמים בכוח ההפטרות של החודש בס
    11/09/2016 11:09
    ברוריה בת לאה
  1. בס”ד. שבוע טוב לעם ישראל היקר.
    כיפת הברזל הרוחנית שיש מעלינו בס”ד תלויה גם במעשינו – פגענו בשבת וקירבנו חלילה מחלוקות בין אחים – נפגעה הכיפה. ראוי לזכור כי אם הייתה זו מחלוקת לשם שמיים – דינה היה כנראה להתברר אחרת – אך זו הייתה מחלוקת אחרת כנראה .העיקר גם שהשבת הזו עברה בשקט הלוואי ויהיה שלום בית והנה מה טוב ומה נעים.אמן. יש למצוא נחמה בהפרטות של החודש בס”ד