הראשל”צ: “ה’ אוהב צדיקים, למה את מי יאהב? מוסכניקים?”

הראשל"צ הגר"י יוסף השתתף בליל לימוד מיוחד בסמוך לקבר הגרא"י הכהן קוק זצ''ל בהר הזיתים: "היה אחד מגדולי הדור שלנו" • תקף עליית יהודים להר הבית: "מי שעלה - עכשיו אלול, שיחזור בתשובה" • הסביר: "למה אנשים יוצאים נגד רבנים? ה' מקים עליהם מתנגדים כדי שלא יהיה להם גאווה" • על בני עקיבא: "הרב קוק נלחם על הפרדה בין בנים ובנות"
יוסף גרינבוים
ו' אלול התשע"ו / 09.09.2016 10:26

הראשל”צ הגר”י יוסף השתתף הלילה (ליל שישי) בליל הלימוד המיוחד שנערך בסמוך לקברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל בהר הזיתים בירושלים.

הראשל”צ הזכיר את התנגדותו של הרב קוק לעליית יהודים להר הבית, הסביר מדוע אנשים יוצאים נגד רבנים  – ואמר כי כלי תקשורת נמנעים מלסקר את הקשיים של הגברים העגונים, אלא רק את העגונות. דבריו צוטטו בערוץ 7.

“אנחנו בהילולת הרב הראשי לישראל הראשון, הרב אברהם יצחק הכהן קוק. היו לרב קוק מאבקים. לא היה לרב קוק קל, גם רבנים יצאו נגדו. למה אנשים יוצאים נגד רבנים?” שאל הראשל”צ והסביר: “ה’ מקים עליהם מתנגדים כדי שלא יהיה להם גאווה”.

הגר”י יוסף הכריז:  ”הרב קוק היה אחד מגדולי הדור שלנו ורבים מספריו מוזכרים בספרים של אבא”.

הראשל”צ תקף את רבני צוהר ואמר כי ישנם רבנים “שעושים רעש” ומקלים בהלכה. “הרב קוק לא שש להתיר כמו הרבנים היום”.

בהמשך גילה: “מגיעים אלי תיקים של עגונים ועגונות, יש הרבה עגונים שהתקשורת לא מסקרת אותם, רק את העגונות. גברים באים אלי ואומרים שהאישה סוחטת אותם ואני חותם להם והם לוקחים אישה שניה. אצלנו הספרדים מותר לקחת אישה שניה על ידי התרה של בית דין והתרה זאת באה מהרב קוק”.

הראשל”צ הטיח ביקורת על תנועת בני עקיבא ואמר: “הרב קוק נלחם ודרש הפרדה בין בנים ובנות בבני עקיבא ובבתי הספר”.

גם את עליית יהודים להר הבית תקף הרב הראשי: “כמה הרב קוק דיבר שלא עולים להר הבית וכלל הרבנים יצאו בצורה חריפה מאוד נגד העליה להר הבית. בדיון של מועצת הרבנות על הר הבית הוחלט שרוב פוסקי הדור נגד עליית יהודים להר הבית.

“יש מיעוט רבנים שמתיר אבל אחרי רבים להטות. זה איסור כרת. מי שעלה להר הבית – עכשיו אלול ,שיחזור בתשובה”.

התבטאות נוספת של הראשל”צ – שצוטטה בערוץ 7 – עלולה לפגוע ביהודים בעלי מוסך ומכונאי רכב. “הקדוש ברוך הוא אוהב צדיקים, למה את מי יאהב? את המוסכניקים?” שאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מוריד את הכיפה
    11/09/2016 00:01
    מוסכניק
  1. ממילא השם לא אוהב אותי.