הקרב על הכסף הגדול: מנהלי הגנים יאפשרו להפעיל את הצהרונים • למה התקפלו?

מנהלי רשתות הגנים, שחודשים הכריזו בנחרצות שלא יאפשרו להפעיל צהרונים של זכיינים בתוך הגנים - הודיעו היום: "הצהרונים של המפעילים החיצוניים ייפתחו" • מה הוביל לנסיגה? לטענת המנהלים, ראש העיר ישראל פרוש התחייב לסדר: עד השנה הבאה יועברו הצהרונים להפעלה ישירה של הגנים • השאלה הגדולה: איך הוא יקיים את ההבטחה?
יוני גרין
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 20:00

אחרי שיצאו במאבק מתוקשר – התקפלו: מנהלי רשתות הגנים בערים החרדיות, המאוגדים ב’איגוד הבעלויות’, שבחודשים האחרונים הכריזו בנחרצות כי לא יאפשרו להפעיל צהרונים בתוך הגנים, מודיעים היום (חמישי) במכתב שפרסמו “להורי תלמידי גני הילדים ותלמודי התורה”, כי הגיעו להסדר מול הרשות המקומית “במציאת פיתרון זמני להפעלת הצהרונים בשנה זו”.

לפי ההודעה, “נכון לעכשיו יפתחו הצהרונים במתכונת ציל”ה על ידי המפעילים החיצוניים לתועלת ההורים”.

 המכתב מתפרסם לאחר שרק לפני כחודש פורסם במקומונים המופצים בריכוזים החרדיים בישראל, מכתב מטעם ‘איגוד הבעלויות’, המודיע כי בשנת הלימודים הקרובה לא יופעלו בגנים של ‘איגוד בעלות’ צהרונים המופעלים על ידי זכיינים חיצוניים, על כל המשמעות העולה מכך עבור הורים עובדים.

במכתב נאמר אז: “איגוד הבעלויות מודיע בזאת כי אינו יכול לתת יד לחוסר האחריות וההפקרות בהפעלת מערכת חינוכית ללא כל פיקוח מתמיד על ביטחונם ושמירתם החינוכית והרוחנית והגשמית של תלמידינו, ומסירת החינוך לידי זכיינים חיצוניים, בפיקוח זר שלא הוסמך על ידי גדולי ישראל וד”ל”.

על מה נסב הוויכוח?

בשיחה עם אחד ממנהלי המוסדות הוא הסביר את הרקע להתנגדות. “הבעלויות של הגנים לא רוצות לקחת אחריות על כתפיהם, ובצדק. קרו כבר כמה מקרים של ילדים שנפצעו, וההורים הגיעו בוכים למנהלים, אבל הביטוח של המוסד לא הסכים לכסות את העלות, בטענה שמדובר בהפעלה חיצונית במבנה – ושזה לא קשור אליהם”.

מנהלת אחת הרשתות הציגה את ההתנגדות מכיוון נוסף. לדבריה, יש מנהלים המתלוננים כי הם מחויבים על החשמל והמים בשעות של הפעלת הצהרונים.

“אני גם ממש לא מוכנה לקבל כל בוקר גנים מלוכלכים, עם קישוטים קרועים ובלויים. לא יתכן שגננת תשקיע את הנשמה שלה בפינות מיוחדות בגן, ותקבל אותם הרוסים בבוקרו של יום, רק כי לגננת של הצהרון לא מאוד אכפת כי לא היא השקיעה ‘ומה אני יכולה לעשות, הילדים השתוללו’…”

 אז מה קרה כעת?

במכתב שפרסמו הערב הם מצהירים, כי “הרשויות המקומיות התחייבו לפעול בכל כוחם לתיקון המצב הקיים להעביר את הצהרונים לקראת שנת הלימודים הבאה להפעלה ישירה מול משרד החינוך –  בדומה למתכונת הבוקר, הפועלת ללא דופי עשרות שנים”.

 לחרדים 10 נודע כי ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, נפגש עם מנהלים ושכנע אותם לאפשר להפעיל את הצהרונים השנה, תוך שהוא מבטיח להם כי עד השנה הבאה הוא יסדר הפעלה ישירה.

 כלומר: במקום זכיינים – מנהלי הרשתות יהיו אלה שיפעילו את הצהרונים.

גורם המעורה בפרשה אומר לחרדים 10: “לא ברור על סמך מה הוא התחייב. מדובר בהחלטת ממשלה מכוחה מפעילים זכיינים חיצוניים את הצהרונים. איך הוא יכול להבטיח למנהלי רשתות הגנים שהם יהיו המפעילים?”

מלשכת ראש העיר אלעד לא התקבלה תגובה.

 

צהרונים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשע מאורגן
    09/09/2016 08:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל נושא הצהרונים הוא פשע מאורגן של קבוצה במשכ”ל שלוקח מהילדים את הכל ולא משאירה להם כלום חוץ מביביסיטר והמנלים צודקים שהם מתוסכלים שכל החינוך בבוקר הולך לטמיון

  2. זה מריח לא טוב
    11/09/2016 23:45
    הילה
  3. באמת,מה זה חוצפה כל אחד שמפעיל את הגנים שלו שיאפשרו לו להמשיך את הפעילות ולשמר על הרכוש והגננות והילדים שבעקרון תחת בעלותו..חוצפה שאת הכסף הגדול עושים אנשים חיצונים שמה להם ולגן ולא כלום..משהו פה לא מריח טוב.
    למשטרה המלצה לנסות לחקור נראה שקיים במקרה זה שוחד או שמור לי ושמור לך