אביגדור ליברמן: “תקיפת הרב הבלין היא חציית הקו האדום”

הגאון רבי משה הבלין, רבה של קריית גת ושדרות, וראש ישיבת חב"ד בקריית גת, הותקף אמש עם רעייתו בביתם בידי קבוצה של כ-20 קנאים שהגיעו מירושלים - חלקם מהפלג הירושלמי • ח"כ עמיר פרץ: "תופעה חמורה שעל גורמי החוק לפעול נגדה במהירות ובנחישות ולהעמיד את התוקפים לדין" • סגן שר הביטחון: "פגיעה ברב עיר זו עליית מדרגה"
אריה ריבקינד
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 11:54

שר הביטחון, אביגדור ליברמן,התייחס הבוקר (חמישי) לתקיפתו של הגאון רבי משה הבלין, רבה של קריית גת ושדרות, וראש ישיבת חב”ד בקריית גת, אשר הותקף אמש עם רעייתו בביתם בידי קבוצה של כ-20 קנאים שהגיעו מירושלים – חלקם מהפלג הירושלמי. זאת בשל תמיכתו בהסכם שנחתם בין ישיבות חב”ד לצה”ל.

רעייתו של הרב התעלפה במהלך ההתפרעות בביתם ופונתה אל בית החולים. שלושה מהמפגינים נעצרו ויובאו להארכת מעצר.

שר הבטחון, אשר פנה כבר לפני כמה ימים במכתב לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים בעניין ההסתה והפגיעה נגד חיילים חרדים ואלו הפועלים למען שילובם של החרדים בצה״ל, קורא למערכת אכיפת החוק למצות את הדין ולהחמיר בענישה כלפי תוקפיו.

“יש להעביר מסר ברור לאותם מתפרעים שמדינת ישראל לא תסבול כל סוג של הסתה או אלימות נגד אותם חיילים ורבנים”, אמר שר הבטחון.

לדבריו, “תקיפת הרב היא חציית קו אדום והמקרה הזה צריך שישמש בידי מערכת אכיפת החוק תמרור אזהרה כלפי אלו שמאיימים, משמיצים ופוגעים בחיילים חרדים ובמי שפועל למען שילובם של החרדים בצה״ל. רק פעולה החלטית ובלתי-מתפשרת וענישה משמעותית כלפי אותם תוקפים תוכל לשים סוף לתופעות הפסולות הללו”, אמר השר ליברמן, והוסיף: “אני מצפה ממערכת אכיפת החוק על כל זרועותיה לפעול בהתאם”.

גם ח”כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני הייחס לתקיפה ואמר: ״מגנה בכל תוקף את הניסיון להטיל אימה ופחד על כל אישיות תורנית התומכת בגיוס חרדים לצה״ל. מדובר בתופעה חמורה שעל גורמי החוק לפעול נגדה במהירות ובנחישות ולהעמיד את התוקפים לדין.

״אני מחזק את הרב ורעייתו שעושים עבודת קודש בתרומתם להפלת החומות בין החברה הישראלית לבין החברה החרדית. הגיוס לצה״ל הוא סמל ההשתלבות, סמל ההחלטה לשאת בנטל ביחד עם כל עם ישראל שמשלבת תורה ודרך ארץ, תורה ומלאכה, תורה והגנה על מדינת ישראל״.

ח”כ פרץ הוסיף: ״שוחחתי הבוקר עם הרב וחיזקתי את ידו וידי בני משפחתו ובמיוחד את רעייתו שחוותה חויה קשה בתוך ביתה. את האלימות והרוע הזה נעקור מהחברה הישראלית״.

גם סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, גינה את תקיפתו של  הרב הבלין. “אני רואה בחומרה רבה את התפשטותם של פעילים מהציבור החרדי, הנלחמים נגד אלו שתומכים בגיוס לצה”ל ובחיילים החרדים עצמם.

“אני שב וקורא לרשויות המדינה להתייחס ברצינות רבה מאוד למעשי אלימות אלו ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים להפסיקם. פגיעה ברב עיר זו עליית מדרגה ואסור לנו לעבור עליה בשתיקה”, אמר בן דהן.

אל״מ במיל׳ יונתן ברנסקי, מנכ״ל עמותת נצח יהודה, מסר בתגובה: ״עולם הפוך ראיתי. בזמן שהחיילים שלנו מוסרים את נפשם כפשוטו, תוך הקפדה על תורה ומצוות, התוקפים הללו פועלים בניגוד לכל ערך תורני במעשים שלהם ובהתנהגותם, ולכן הם ראויים לכל גינוי.

“מה שמטריד הוא שהגינוי הזה לא נשמע מצד אישי ציבור חרדיים. זה חבל מאוד, כי החיילים שלנו נמנים על הציבור החרדי ומצפים מנציגיהם להלחם עבורם, כמו שהם נלחמים עבור כל עם ישראל”.

אמש גינה ראש בית הדין של רבני חב”ד בארץ הקודש, הגאון רבי יצחק-יהודה ירוסלבסקי, את הפורעים. בשיחה עם COL אמר: “הרב משה הבלין התקשר אלי אחרי האירוע ועדכן אותי במה שקרה. זו חוצפה שאין כדוגמתה, קנאות לשם היזק. זה נגד בי”ד רבני חב”ד, ומי שהקים אותו, הלא הוא הרבי. זו חוצפה הכי גדולה, לפגוע בבריאות של אנשים.

“הרב הבלין יודע שעומדים מאחוריו, הוא מוסר נפשו עבור ענייני הרבי. יש לו ישיבה יפה, תלמידים לשם ולתפארת, ומסור לרבי בכל מאודו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש להבדיל בין דתיים ציוניים ל
    08/09/2016 15:58
    המוכיח
  1. החרדים הם כת מתבדלת מעם ישראל ומורדת בדין תורה ובדין מלכות. העונשים שראויים להם הם: בתי ספר גנים ומעונות ישיבות וכוללים על חשבונם. לאסור הכשרים נוספים במדינה על ההכשרים של הרבנות הראשית לישראל. שלילת זכותם לבחור ולהיבחר למוסדות השלטון הארציים והמקומיים. תוצאה שתשים קץ לקואליציות איתם תמורת כספומט המדינה שיעמוד לרשותם.