לחטוף, לענות, לרצוח: FBI עצר שני חרדים שתכננו חטיפת ורצח סרבן גט

אהרון גולדברג, תושב בני ברק התגורר בניו יורק, ושמעון ליבוביץ, צעיר חסידי מניו יורק, נעצרו אתמול על ידי סוכני הבולשת ה-FBI השניים חשודים בתכנון מבצע חטיפה ונסיון לרצח של סרבן גט, באמצעות רוצח שכיר - תמורת 55 אלף דולר • לרוע מזלם, היה זה סוכן סמוי - והשניים נעצרו • השניים מואשמים בקשירת קשר לחטיפת אדם וניסיון לרצח
נתן פרל
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 09:31

הרב אהרון גולדברג, בן 55 מבני ברק, המתגורר בניו יורק, ושמעון ליבוביץ’, חסיד בן 25,  נעצרו ביום שלישי, על ידי סוכני הבולשת ה-FBI בחשד שתכננו מבצע חטיפה ורצח של סרבן גט, במידה ולא יענה לדרישה להעניק גט.

כך עולה מכתב אישום שהוגש אמש (רביעי) נגד השניים במדינת ניו יורק.

 “הנאשמים מואשמים בתכנון מצמרר לחטוף ולרצוח את הקורבן המיועד”, אמר התובע של המחוז. “במשך תקופה של חודשים הם נפגשו מספר פעמים, כדי לתכנן את החטיפה לשלם יותר מ-55,000 דולר למי שהם האמינו שיבצע אותה. בזכות עבודה למופת של שותפינו מהמשטרה ומה-FBI ליבוביץ וגולדברג נמצאים כעת במעצר”.

לפי התביעה, בתחילת חודש יולי – ב-6 או ה-7 לחודש, גייסו השניים, כך על פי החשדות, אדם על מנת שיוציא אל הפועל את מבצע הוצאת הגט. למרבה המזל היה זה סוכן סמוי של הבולשת, שהקליט ותיעד את כל תוכניותיהם.

השניים תכננו כיצד חטיפה כזו עשויה להתבצע, לרבות האפשרות לפתות את הקורבן המיועד להגיע לפנסילבניה כדי לחטוף אותו, לענות אותו, ולכפות עליו להעניק את הגט.

החשודים מסרו לסוכן הסמוי סכום ראשוני של 25 אלף דולר במזומן, כשלאחר מכן במהלך פגישה שנייה שנערכה ב-9 באוגוסט הם נפגשו שוב לתכנון נוסף של פרטי החטיפה, כולל לוגיסטיקה והעלות הכרוכה תוכנית לחטוף את הקורבן המיועד בחו”ל.

ב-12 באוגוסט תכננו גולדברג וליבוביץ במהלך פגישה אף לרצוח את הבעל המעגן, לאחר שיעניק את הגט. בהמשך העבירו לסוכן עוד סכומים של 20 אלף דולר ו-12 אלף דולר בפגישה נוספת.

לפי הצהרת התובע הכללי במנהטן, השניים נאשמים בקשירת קשר לביצוע חטיפה ובקשירת קשר לביצוע רצח בתשלום, שהעונש המרבי עליה הוא מאסר העולם.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    'לרוע מזלם' ???, למזלם הם נצלו מעוון נורא, עכשיו יבקשו תרומות.......
    08/09/2016 09:54
    כופרים עם גרטל
  1. בושה וחרפה, עולם תחתון

  2. שאלה
    08/09/2016 09:58
    כספי
  3. 55,000 דולר – זה כולל מע”מ או לפני מע”מ?

  4. לאלובער
    08/09/2016 12:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. העבריין האכזר אהרון גולדברג (מ-בית שמש) ידוע כרוצח ממש…
    בס”ד יישב כל החיים שירכב בכלא, עליו נאמר פני הדור כפני הכלב.
    זה מודעה משמחת, ששון ושמחה ליהודים. ימח שמו וזכרו.
    סוף גנב לתלייה, שינמק בכלא אמן.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   11/09/2016 21:11

      אמן ואמן. יש אלקים בעולם! האכזר הזה פעל ללא ליאות בשיטות מאפיונריות הכי אכזריות, ולא נרתע משום דבר ומאף אחד. עכשיו סוף סוף הגיע יומו! אלקים מאריך אף וגבה דיליה!

  6. אני מכיר אישית את אהרון גולדברג הוא בן אדם טוב
    12/09/2016 03:49
    אנונימי
  7. תחשבו עם הבת שלכם או של חבר שלכם היה בעל מסרב גט
    האם לא היתם נוהגים כך בטוח שכן