המאבק באפליה • המחוז החרדי למנהלת סמינר בטבריה: נפסיק את התקציב ונפטר אותך

ועדת הערר של משרד החינוך קבעה: סמינר בצפון חייב לקבל תלמידה ממשפחה שמוצאה מעדות המזרח, שביקשה להירשם לבי"ס ונפסלה ללא סיבה מוצדקת • המנהלת סירבה לבצע את ההוראה • מנהל המחוז החרדי: "להודיע עד מחר ב- 09:00, על כך שבוצע רישום וקליטה של התלמידה" • ואם לא? המלצה למנכ"לית משרד החינוך להפעיל הסנקציות
יוני גרין
ד' אלול התשע"ו / 07.09.2016 17:23

משרד החינוך ממשיך במאבק נגד האפליה בסמינרים: מנהל המחוז החרדי, איציק זהבי, יעביר המלצה למנכ”לית משרד החינוך על הפסקת תקצוב ושלילת אישור העסקה של מנהלת סמינר ‘עטרת רחל’ בטבריה – שסירבה לקבל תלמידה ספרדיה, למרות החלטת ועדת ערר.

בשבועות האחרונים הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי הנחה את הנהלת המשרד לנקוט ב”אפס סובלנות” נגד בתי ספר שינקטו באפליה כלפי תלמידים.

תחילת הסיפור: לאחר שוועדת הערר של משרד החינוך קבעה כי סמינר בצפון הארץ חייב לקבל תלמידה ממשפחה שמוצאה מעדות המזרח, שביקשה להירשם לבית הספר ונפסלה ללא כל סיבה מוצדקת, סירבה המנהלת לבצע את ההוראה.

אתמול שלח מנהל המחוז החרדי מכתב התראה טרם נקיטת סנקציות למנהלת הסמינר.

במכתב למנהלת כותב זהבי, כי ביום 24.08.16 נמסרה למנהלת החלטת ועדת הערר של המחוז החרדי במשרד החינוך בעניינה של התלמידה.

“ועדת הערר החליטה כי יש לקבל את הערר אשר הגישו הורי התלמידה ופירטה הנימוקים לכך, וציינה כי ‘על הנהלת בית הספר לזמן את התלמידה והוריה עד ליום ראשון, כ”ד באב תשע”ו, 28.08.16, לצורך הסדרת לימודיה בכיתה ט’ במוסד החינוך החל משנה”ל תשע”ז, החתמה על תקנון מוסד החינוך וקיום שיחת תיאום ציפיות'”.

במהשך מכתבו מבהיר זהבי כי כמו כן הובהר, כי “על החלטת ועדת הערר של המחוז החרדי ניתן להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים.

“יובהר, גם אם בכוונת מי הצדדים לעתור כנגד החלטת הוועדה, הרי שעד למתן החלטה אחרת על ידי ערכאה שיפוטית על כלל הצדדים לפעול בהתאם להחלטת ועדת הערר”.

אמש כתב זהבי כי הובא לידיעתו, כי “עד למועד כתיבת שורות אלה לא אפשרת את קליטתה והשתלבותה התקינה של התלמידה במערך הלימודים בבית הספר, וכי לא אפשרת את הסדרת רישומה לבית הספר לשנה”ל תשע”ז.

“בטרם משרד החינוך יעשה שימוש בסמכויות העומדות לרשותו על פי דין, הנך נדרשת להודיע לח”מ, ולכל המאוחר עד מחר (07.09.16) בשעה 09:00, על כך שבוצע רישום וקליטה של התלמידה בבית הספר כפי שקבעה הוועדה בהחלטת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות