ח”כ שולי מועלם: “איסור התפילה ברובע המוסלמי – אובדן ריבונות”

יו"ר סיעת הבית היהודי על החלטת המשטרה לאסור תפילת יהודים ברובע המוסלמי: "המשטרה כמובן לא תאסור תפילת מוסלמים ברובע היהודי. לא יקרה מצב שבו מי שיעז להשתטח - ייאזק ויעצר. הרי זה פגיעה בחופש הפולחן של הערבים"
יוני גרין
ד' אלול התשע"ו / 07.09.2016 09:40

יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, הגיבה להחלטת המשטרה לאסור תפילת יהודים ברובע המוסלמי.

“אילו מדינה בעולם הייתה מטילה מגבלות על חופש הפולחן היהודי, זה היה נחשב בישראל לאנטישמיות. להבדיל, במדינת היהודים זה בסדר. המשטרה כמובן לא תאסור תפילת מוסלמים ברובע היהודי. לא יקרה מצב שבו פועל, עובד או עובר אורח שיעז להשתטח ייאזק ויעצר, הרי זה פגיעה בחופש הפולחן של הערבים”.

לדבריה, “הקביעה האומללה של המשטרה משמעותה עוד כרסום ואובדן ריבונות ופגיעה נוספת בזכויות היהודים לא רק בהר הבית, אלא בעיר העתיקה כולה”.

כפי שדווח בחרדים 10, כבר מספר שבועות ששוב ושוב נעצרים נערים ונערות שהתפללו בסמוך לשערי הר הבית, אולם רק בדיון שנערך אתמול בבית משפט אמר נציג המשטרה לראשונה במפורש:  תפילת יהודים ברובע המוסלמי ללא אישור מהווה עבירה פלילית.

במהלך הדיון ניסה עו”ד דוד הלוי, שייצג את הנערות מטעם ארגון חוננו, להבין איזו עבירה ביצעו בכך שהתפללו בעיר העתיקה.

בתגובה הסבירו נציגי המשטרה, סאפי סרחאן ופקד רואי אברהמי, כי עצם התפילה ברובע המוסלמי ובסמוך לשערי הר הבית, ללא תיאום וקבלת אישור מהמשטרה – מהווה עבירה של הפרת שלום הציבור.

“בכל המתחם של הרובע היהודי אפשר להתפלל, אבל ברגע שמגיעים ללא סמכות ומתפללים ברובע המוסלמי זה גורם להפרת הסדר. בתוך הרובע המוסלמי ובמבוא אסור להם להתפלל”, אמר נציג המשטרה.

עו”ד הלוי ביקש לדעת היכן האיסור כתוב, אך נציג המשטרה הסביר כי מדובר בשיקול דעת של אנשי המשטרה, שכן לדבריהם התפילה תגרום להפרת הסדר.

עו”ד דוד הלוי מסר בתגובה: “מדובר בהתנהלות בלתי חוקית של משטרת ישראל אשר במטרה לייצר ‘שקט תעשייתי’ לעצמה בחרה, ללא סמכות, ומבלי שמרשותי ביצעו כל עבירה להביא להרחקתן, תוך פגיעה חמורה בחופש התנועה שלהן ותוך ניצול לרעה של סמכויות המשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות