צפו: מדוע הגיעו הטייקונים ברונפמן ופרנקל לשמוע שופר מהרב לאזאר?

לפני 74 שנים עברו 'ילדי טהרן' בקאזאן, בירת הרפובליקה המוסלמית טאטרסטאן, במסע שהסתיים בישראל • השבוע הגיעו סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ידידיו, אלמנתו ובניו של האלוף במיל' אביגדור (יאנוש) בן-גל ז״ל שנפטר השנה - לטקס מיוחד לכבודם ולזכרם של הילדים שנמלטו מהשואה
אבי כץ
ג' אלול התשע"ו / 06.09.2016 20:41

בקאזאן, בירת הרפובליקה המוסלמית טאטרסטאן שברוסיה, נערך השבוע כנס התעוררות גדול, לקראת הימים הנוראים.

הכנס נערך ביום השני של ראש חודש אלול, בבית הכנסת הגדול במרכז העיר, בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שהגיע במיוחד ממוסקבה, ובהשתתפות רבה של קאזאן ושליח חב”ד, הרב יצחק גורליק.

האירוע החל בתפילת שחרית, אשר הגיעה לשיאה בתקיעת השופר הראשונה המכריזה כי נפתחו שערי הרחמים, והמשיכה בדברי ההתעוררות הלבביים והמעוררים.

בהמשך, השתתפו האורחים באירוע מיוחד לכבודם ולזכרם של מאות ‘ילדי טהרן’ ניצולי השואה, שעברו בקאזאן בדרך התלאות לפני 74 שנה, עד שהגיעו לארץ ישראל.

בין ילדי טהרן היה גם האלוף במיל’ אביגדור (יאנוש) בן-גל ז״ל שנפטר השנה, ולזכרו נשאו האורחים דברים, בהם סגן שר הביטחון הרב אליהו בן-דהן, הטייקון הנגיד אהרן פרנקל, שריגש את הקהל בחוויות אישיות מהיכרותו עם המנוח, האלוף חיים ארז מילדי טהרן, וחיים צ׳סלר – מייסד ארגון ‘לימוד’, שקיים השבוע סמינר מיוחד בקאזאן.

כמו-כן, נכחו גם הטייקון מתיו ברונפמן וכמו כן אלמנתו של אביגדור בן-גל ושני בניה.

במהלך ביקורם נחשפו האורחים לפעילות של המרכז היהודי בעיר, וצפו כיצד בנו של שליח חב”ד לומד, באמצעות האינטרנט, בבית הספר של ילדי השלוחים.

איש העסקים אהרון  פרנקל, יליד בני ברק. הוא יזם בינלאומי והבעלים של קבוצת Loyd’s, העוסקת בהשקעות בתחום הנדל”ן, התעופה האזרחית, האנרגיה וההיי טק – שהונה נאמד בעשרות מליארדים.

מתיו ברונפמן הוא איל הון, בן למשפחת העסקים הקנדית ברונפמן – אחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם. חלק גדול מעסקיו מתנהלים במדינת ישראל. הוא מהבעלים, בין היתר, של איקאה ישראל, ומבעלי השליטה בבנק דיסקונט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות