אישה חיפאית שלא שמרה על חיי הנישואין הפסידה 5,555,555 ש”ח

כאשר נדרשו הדיינים להתעמק בסוגיה חלוקת הרכוש ודמי הכתובה הם גילו כי הסכום הנקוב בכתובה עומד על סכום מפתיע של 5,555,555 ש"ח • אלא שאחרי שגבו עדויות ועיינו בממצאים מתועדים הגיעו למסקנה: האישה אינה זכאית לכתובה
יוסף גרינבוים
ג' אלול התשע"ו / 06.09.2016 12:49

בני זוג מצפון הארץ התגרשו לפני כשנתיים בבית הדין הרבני האזורי בחיפה, לאחר שהאשימו זה את זו בהפרת חיי הנישואין. השניים ביססו את האשמות  בתיעוד, בתמונות ובעדויות.

בנסיבות אלה החליט בית הדין כי בני הזוג יתגרשו לאלתר וענייני חלוקת הרכוש ודמי הכתובה ידונו בשלב מאוחר יותר. 

 כאשר נדרשו הדיינים להתעמק בסוגיה, גילו חברי בית הדין הרבני האזורי בחיפה הרב יצחק אושינסקי, הרב דוד גרוזמן והרב אברהם דב זרביב להיווכח כי הסכום הנקוב בכתובה עומד על סכום מפתיע של 5,555,555 ש”ח.

 באת כוח האישה טענה כי הבעל נהג בצורה לא נאותה לאורך כל השנים והיא ספגה מסכת של השפלות. בשלב מסוים שכרה האישה חוקר פרטי שהוכיח את מעשיו של הבעל. הבעל הודה וביקש סליחה. לטענתה, גם לאחר הפיוס התברר לה כי הוא המשיך במעשיו, ולדבריה האיש שוב הודה. אשר על כן דורשת האישה את פדיון מלוא הסכום עליו התחייב הגבר בכתובה.

באת כוחו של הבעל הכחישה את הטענות ואמרה כי מדובר ב”מעידה חד פעמית”. לדבריה, גם האישה נהגה בצורה חמורה ופגעה בחיי הנישואין. 

 חברי בית הדין הרבני האזורי בחיפה קיימו סדרה ממושכת של ישיבות, גבו עדויות ועיינו בממצאים מתועדים ובסופו של דבר הגיעו למסקנה כי האישה אינה זכאית לכתובה.

הדיינים כתבו בפסק דינם כי “לאור העובדה שסך הכתובה יפסק על פי שיקול דעת בית הדין כאמור, בית הדין הפעיל את שיקול דעתו בכל נסיבות התיק ומחליט..  לא לפסוק סך עבור כתובת התובעת”.

 כך הפסידה האישה סך של 5,555,555 מליון שקלים משום שלא שמרה על חיי הנישואין. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות