בשביל כותרת? זהבה גלאון כפתה על בית משפט העליון חילול שבת

יו"ר מרצ החליטה להגיש בשבת בצהריים עתירה ובקשה לצו זמני בנושא עבודות הרכבת, למרות שבעת הגשת העתירה כבר לא הייתה בה דחיפות • החלטתה של השופטת ניתנה גם היא בשבת
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 16:25

יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון, הגישה בשבת עתירה לבית המשפט העליון וגרמה בכך לחילול שבת, משום שבעת הגשת העתירה היא כבר התיישנה וניתן היה להגיש אותה גם במוצ”ש.

לפי העיתונאי איתמר לוין בניוז 1, בבתי המשפט, כולל בבית המשפט העליון, יש תורנות בשבתות ובחגים, לשם מתן מענה לצרכים דחופים ביותר. אלה כוללים, למשל, ניתוחי גופות וצווים למניעת הברחת ילדים. בתי המשפט אינם דנים בשבת אפילו במעצרים.

אלא שהפעם בית המשפט העליון עסק בשבת בנושא מינהלי כמו עבודות הרכבת, והכל משום שזהבה גלאון עתרה לבג”ץ בבקשה להורות למשרד התחבורה לבצע את העבודות ברכבת.

בשל הגשת העתירה עובד תורן במזכירות היה צריך לקבל אותה ולהעבירה לשופטת התורנית, ענת ברון. ייתכן שהעתירה כפתה חילול שבת גם על לשכתה של ברון.

לפי לוין, החלטתה של ברון – שניתנה גם היא בשבת – מגלה כי בעת הגשת העתירה כבר לא הייתה בה דחיפות.

“העתירה הוגשה היום, יום שבת בשעה 15:00. בעת שהוגשה, זה מכבר הופסקו עבודות תשתית הרכבת ביום אתמול, עקב הוראת ראש הממשלה שניתנה בסמוך לפני כניסת השבת. במצב דברים זה, אין תוחלת במתן צו ביניים במעמד צד אחד כמבוקש, כדי ליתן מענה למצב שלטענת העותרת נוצר בסוף שבוע זה”, כתבה השופטת.

ברון הורתה למדינה להגיב עד מחר (שני) על בקשתה של גלאון לצו ביניים – בקשה שניתן היה להגיש גם לאחר צאת השבת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם תמשיכו להתעלל בנו
    04/09/2016 17:27
    קתו הזקן
  1. ואנחנו נשיב לכם באותו מטבע.
    אתם גורמים לפילוג, לשנאת אחים. פארזיטים. יום יבוא והוא לא רחוק ויהיה כאן רוב מוסלמי. נראה אתכם אז גיבורים. לא פלא שתמיד הייתם שנואים באירופה.

  2. אילו היו מחדשים את העבודות, חלק מעגמת הנפש לנוסעים היתה נמנעת
    05/09/2016 21:35
    דורון
  3. חילול השם ביידיש פרושו דיבה (נהגה: חילולושעם) ועצירת העבודות בשבת גרמה לדיבה נגד החרדים. מיותר לגמרי. היה צריך להמשיך את העבודות גם בשבת, ולהימנע מהמראות הקשים של חיילים שרבים על כניסה לאוטובוס כדי שלא ייענשו על הגעה באיחור לבסיס.