‘נשות הכותל’ ניסו להבריח ספרי תורה אל עזרת הנשים – ונכשלו

כ-40 פעילות של ארגון 'נשות הכותל' הגיעו כמידי ראש חודש אל רחבת הכותל המערבי • המשטרה וסדרני הכותל מנעו מהן להבריח ספרי תורה • הארגון מתלונן: "סדרני הקרן למורשת הכותל, מתואמים עם המפגינות החרדיות ולא אוכפים את החוק"
חיים טוויל
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 10:13

כ-40 פעילות של ארגון ‘נשות הכותל’ הגיעו הבוקר (ראשון) כמידי ראש חודש אל רחבת הכותל המערבי,  על מנת להתפלל ולתקוע בשופר.

לפי הדיווחים, הן ניסו להבריח ולהכניס ספר תורה אל תוך רחבת עזרת הנשים, כדי לקרוא בתורה  – אך המשטרה הצליחה לגלות את ניסיון ההברחה ומנעה זאת מהם.

לפי הדיווח, היה ניסיון נוסף להכניס ספר תורה נוסף מעזרת הגברים לנשים, אך סדרני ‘קרן למורשת הכותל’ לצד התנגדות של המתפללים מנעה מהם גם מהלך זה.

לאחר פנייה אישית של יו”ר נשות הכותל, ענת הופמן, לדורון תורג’מן, מפקד מרחב דוד, אושרה הכנסת שופרות.

במהלך כל שעת הביקור של נשות הכותל הביעו מתפללי הכותל מחאה, ונשים חרדיות קראו קריאות גנאי כנגד נשות הכותל, שרקו במשרוקיות, תופפו וצעקו כדי להפריע לתפילה. סדרני הקרן למורשת הכותל ניסו להניא אותן מכך אך ללא הצלחה.

ארגון ‘נשות הכותל’, מצידו, מתלונן על התנכלות.

לצד סרטון וידאו המציג מפגינות חרדיות נושאות שלטים, נכתב הבוקר בדף הפייסבוק של הארגון: “לפי התקנות הפגנות בכותל או הכנסת שלטים אסורה בהחלט. אבל כשנותנים לחתול לשמור על החלב ככה זה נראה. סדרני הקרן למורשת הכותל, מתואמים עם המפגינות החרדיות ולא אוכפים את החוק.

“לא מפתיע היות והסדרנים הללו חרדים בעצמם ומקבלים שכר מרב הכותל. המשטרה גם היא לא עושה דבר כדי למנוע את ההפרעה לסדר הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות