לא להאמין: רוסיה מתגעגעת לרוצח ההמונים – 40% אוהדים את סטלין

בשבוע האחרון מינה פוטין לתפקיד שרת החינוך, את אולגה ואסילייבה, היסטוריונית המפורסמת בהערצתה את הרודן האכזר • על פי ההערכות המקובלות, מניין של קרבנותיו של סטלין מגיע לעשרות מיליוני בני אדם - רובם רוסים
נחמן גור
כ"ט אב התשע"ו / 01.09.2016 23:49

תקופת שלטונו של ולדימיר פוטין ברוסיה, גורמת לפריחה מחודשת של האהדה העממית ליוסיף סטלין, מנהיג ברית המועצות שמת לפני יותר מ-60 שנה.

העיתונאית טלי קרופקין מדווחת ב’הארץ’, כי פוטין מינה בשבוע האחרון לתפקיד שרת החינוך, את אולגה ואסילייבה, היסטוריונית המפורסמת בהערצתה את סטלין.

ואסילייבה ועשרות מיליוני רוסים נוספים סבורים, למשל, כי רק עוצמתו הכבירה של סטלין אפשרה לרוסיה לנצח את גרמניה במלחמת העולם השנייה.

“סטאלין החזיר לגדולה את הגיבורים של רוסיה לפני המהפכה והחל לעסוק בתעמולה של השפה והספרות הרוסית, מה שבעיקרון גם עזר לנצח במלחמת העולם”, אמרה שרת החינוך החדשה באחת ההרצאות שנשאה לאחרונה.

ואסילייבה גם בטוחה שההיסטוריונים מפריזים במניין קרבנותיו של סטלין, שעל פי ההערכות המקובלות מגיע לעשרות מיליוני בני אדם – רובם רוסים.

בסקר של מכון רוסי שנערך לפני מספר חודשים, עלה כי 40% מאזרחי רוסיה רואים את תקופת שלטונו של סטלין כ”יותר חיובית משלילית”, לעומת 36% בלבד הסבורים להיפך.

לשם ההשוואה, ניקיטה כרושצ’וב, יורשו של סטאלין שחשף והוקיע את פשעיו של הרודן המנוח ושחרר מיליוני בני אדם מחיי עבדות בגולאגים בסיביר, זוכה להערכת רק 30% מהעם.

מפילי מסך הברזל מיכאיל גורבאצ’וב ובוריס ילצין, בקושי חוצים את מחסום ה-10%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות