שרה נתניהו: “אני מצדיעה לחיילים הבודדים. עם ישראל כולו מחבק אתכם”

כ-300 צעירים ממדינות שונות, בהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, הונג קונג, ברזיל והולנד שהגיעו במטרה להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים - השתתפו בטקס לכבודם • שרה נתניהו: "ראינו לצערנו ב'צוק איתן' שחלק מהם נהרגו. הם מגיעים לדרגות הכי הכי גבוהות של מסירות אין סופית למדינה שלנו"
אריה ריבקינד
כ"ט אב התשע"ו / 01.09.2016 23:42

כ-300 צעירים ממדינות שונות, בהן ארה”ב, בריטניה, צרפת, הונג קונג, ברזיל והולנד, אשר נחתו החודש בישראל במסגרת פרויקט גרעין ‘צבר’ של תנועת הצופים ומשרד העלייה והקליטה במטרה להתגייס לצה”ל כחיילים בודדים, השתתפו היום (חמישי) בטקס חגיגי אשר נערך לכבודם באוניברסיטת תל אביב.

בין משתתפי האירוע נכחה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, המשמשת נשיאת הכבוד של גרעין ‘צבר’.

בנאום שנשאה אמרה: ״אני מגיעה לכאן כבר מספר שנים והלב מתמלא בהתרגשות בכל פעם מחדש כשאני פוגשת בצעירות וצעירים שעזבו את הבית, המשפחה והחברים ברחבי העולם, ובאו לישראל כדי להצטרף אל הסיפור של כולנו. באתם להתגייס לצה”ל – הצבא המוסרי ביותר בעולם, ששומר על עם ישראל.

״כשאני מביטה בכם, אני יודעת שהמשפחות שלכם גאות בכם. אני בטוחה שרבים מבני המשפחה קצת חוששים. אך כולם, ללא יוצא מן הכלל, מעריכים ומוקירים אתכם על החלטתכם״.

נתניהו המשיכה: ״בפעמים קודמות בהן השתתפתי בטקס הזה, בני אבנר ישב בקהל. היום הוא חייל בשירות קרבי בצה”ל. אבנר גדל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות בגרעין ‘עתיד’ בבת ים, שם הכיר חברים שהגיעו לישראל במסגרת תוכנית Year Course.

אבנר סיפר לי עד כמה הוא מעריץ את החיילים הבודדים שעוזבים הכל כדי לתרום למדינה ולבוא הנה לשרת בצבא הגנה לישראל. ואני רק יכולה להסכים איתו בכל ליבי:

אני מעריצה אתכם,
אני מצדיעה לכם,
אני גאה בכם,

אתם ההוכחה שהסיפור הציוני של כולנו הוא לא רק חלק מהעבר שלנו, הוא חלק בלתי נפרד מהווה – והעתיד״.

״בכל פעם שאתם מתגעגעים הביתה, למשפחה או לחברים, אני רוצה שתדעו שעם ישראל כולו מחבק אתכם ושכולנו כאן כדי לסייע לכם. שמרו על המדינה היפה שלנו, ושמרו גם על עצמכם, כולנו אוהבים אתכם מאוד״.

בראיון שהעניקה לתוכנית ‘זה היום’ בערוץ 20, אמרה נתניהו: “הם עוזבים בית, משפחה, חיים מוכרים, לימודים בקולג’ והם באים לכאן לשרת בצבא. חלק גדול מהם באים לשרת ביחידות קרביות, בדיוק כמו שהבן שלי משרת ביחידה קרבית, הוא חייל קרבי.

“ראינו לצערנו ב’צוק איתן’ שחלק מהם נהרגו. הם מגיעים לדרגות הכי הכי גבוהות של מסירות אין סופית למדינה שלנו, בזה שהם באים, עוזבים את כל הנוחות, את כל הסביבה הנוחה שלהם ובאים לכאן לשרת בצבא.

“אני מצדיעה להם, אני גאה בהם ואני מאחלת לכולם שכמו שהם באים בשלום, שיחזרו בשלום למשפחות שלהם, שיהיה להם שירות קל, מועיל ומעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות