החרדים ניצחו את ישראל כץ: רוב עבודות הרכבת יתבצעו בימי חול

ראש הסגל של ראש הממשלה הציג מתווה חדש - אך הנציגים החרדים עדיין מתנגדים • ההצעה תועבר לאישור גדולי ישראל והם יחליטו אם לתמוך בה או להחריף את הוויכוח לכדי משבר קואליציוני • במרצ זועמים: "כניעה היסטורית של ראש הממשלה למפלגות החרדיות"
נחמן גור
כ"ט אב התשע"ו / 01.09.2016 22:55

פשרה חדשה שהציג הערב (חמישי)  יואב הורוביץ, ראש הסגל של ראש הממשלה, לראשי סיעות יהדות התורה וש”ס, מלמדת על ניצחון מרשים של החרדים בקרב מול משרד התחבורה ורכבת ישראל.

על פי המתווה, שנחשף על ידי העיתונאי אבי בר-אלי ב’דה מרקר’, רק העבודות המוגדרות חיוניות לחיי אדם יתבצעו בשבתות ואילו כל עבודות התחזוקה ברמת דחיפות נמוכה יותר, יתבצעו בימי שישי ולילות השבוע.

המשמעות המעשית של הסיכום היא שמתוך 20 עבודות תחזוקה שתוכננו לשבת הקרובה, תבצע הרכבת רק 3 ואילו 17 הנותרות יידחו לימי חול.

לדברי ‘דה מרקר’, הנציגים החרדים מתנגדים גם למתווה החדש.

ההצעה תועבר לאישור גדולי ישראל והם יחליטו אם לתמוך בה או להחריף את הוויכוח לכדי משבר קואליציוני.

הצעת הפשרה הוגשה בעקבות הסערה שהתעוררה, לאחר שרכבת ישראל ביצעה בשבת האחרונה עבודות מקיפות מתחנת הרכבת ‘השלום’ בתל אביב, למרות ההבטחות המוקדמות לבצע רק את העבודות החיוניות לחיי אדם.

ההתפתחות החדשה גררה תגובות נזעמות במערכת הפוליטית.

יו”ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי מדובר ב”כניעה היסטורית של ראש הממשלה למפלגות החרדיות, שהמשמעות שלה היא הפסקת נסיעות רכבת ישראל בכל סוף שבוע ובלילות בימי חול. כ-35 אלף נוסעים בכל סוף שבוע יפגעו, רובם המכריע חיילים”.

היא הוסיפה: “זה סיפור מביש, שמראה שנתניהו באמת מוכן ללכת לכל מרחק כדי להישאר בשלטון. טוב, הוא לא חייב ללכת. לו יש רכב פרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות