זה נגמר בכלום: המשטרה ממליצה לסגור התיק נגד ח”כ יצחק הרצוג

ממצאי החקירה לא גיבשו תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע עבירות על ידי יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג - מאחר והחקירה לא ביססה תשתית להוכחה בפלילים שידע על התרומה • גובשה תשתית נגד בכיר במטה הבחירות
חיים טוויל
כ"ח אב התשע"ו / 01.09.2016 15:43

יחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה שעניינה חשד לקבלת תרומה אסורה ושלא דווחה כדין במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

החקירה נפתחה בעקבות חשדות אודות מימון קמפיין שלילי כנגד ח״כ שלי יחימוביץ׳, באמצעות תרומה שלא דווחה כדין במסגרת דיווחי הבחירות ושיש בה כדי להוות תרומה אסורה.

בהמשך, באישור היועץ המשפטי לממשלה, נחקר חשד למעורבותו של יו״ר האופוזיציה, ח”כ  יצחק הרצוג.

החקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו לכל אורך החקירה אודות התפתחויותיה וממצאיה.

במסגרת החקירה נחקרו מעורבים שונים ובכלל זה נחקרו באזהרה יו״ר האופוזיציה דהיום שהתמודד בשעתו על ראשות המפלגה, ח״כ יצחק הרצוג, בכיר במטה הבחירות דאז של יו״ר האופוזיציה ובעל חברה פרטית.

כמו כן בוצעו חיפושים ופעולות חקירה מגוונות.

מממצאי החקירה עולה, כי במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, העביר בעל חברה פרטית בתחום שבעניינו התנהל הליך חקיקה, תרומה בהיקף של כ-40,000 ש״ח לצורך מימון קמפיין שלילי כנגד שלי יחימוביץ׳, אשר התמודדה מול הרצוג בבחירות.

עוד עולה כי במסגרת תצהיר, עליו חתום יו״ר האופוזיציה, לא נמסר למבקר המדינה דיווח כדין על התרומה האסורה לכאורה.

על פי החשד העלאת הקמפיין ומימונו נוהלו בידי בכיר במטה הבחירות של יו״ר האופוזיציה באותה מערכת בחירות.

ממצאי החקירה לא גיבשו תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע עבירות על ידי הרצוג, מאחר והחקירה לא ביססה תשתית ראייתית מספקת להוכחה בפלילים שידע על התרומה.

ממצאי החקירה גיבשו תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לכאורה של רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה על ידי בכיר במטה הבחירות דאז, ולביצוע עבירה של מתן תרומה אסורה על ידי בעל החברה הפרטית.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות