חרפה: 400 ילדי בי”ס ‘נתיבות משה’ בחיפה לא לומדים בגלל תת-תנאים

מאות ילדי בית הספר של החינוך העצמאי לא התחילו את שנת הלימודים עקב מצוקה חריפה וחסרת תקדים - ויצאו להפגין ברחוב • ההורים טוענים: "בעירייה אמרו לנו - 'לכו ללמוד בחינוך הממלכתי-דתי'" • לשכת ראש העיר: "הוצעו להורים מספר פתרונות אשר הם לא קבלו. הצעות שהעלו ההורים לפתרון נבדקות בעירייה"
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ו / 01.09.2016 11:43

 בית הספר ‘נתיבות משה’ בשכונת קרית שמואל בחיפה לא נפתחה הבוקר (חמישי) שנת הלימודים במתכונת הרגילה.

“סגרנו את בית הספר, לא הכנסנו את התלמידים, וצעדנו על הכביש הראשי בקריית שמואל”, אומרים ההורים.

בית הספר ‘נתיבות משה’ משווע לפתרון דחוף, לאור מצוקת צפיפות חריפה הקיימת בו, בעוד שלפי ההורים והנהלת בית הספר, הם זוכים להתעלמות גורפת מצד העירייה, הנמנעת מלהגיע לפתרון מוסכם, “לאחר שבמשך 16 שנים טרפדה כל ניסיון לסידור ראוי באינספור הזדמנויות ראויות ומתבקשות שהגיעו לפתחה”, כדברי ההנהלה.

מדובר בבית הספר של החינוך העצמאי, במתכונת קירוב, המונה למעלה מ-400 תלמידים. בבית הספר קיימת צפיפות חסרת תקדים, שזעזעה כל מי שנחשף אליה, גם למורגלים בהיכרות עם מצוקות במקומות אחרים, כאשר כל מאות התלמידים מצטופפים בשטח של פחות מ-800 מ”ר. כתוצאה מהצפיפות, מסדרונות אטומים משמשים ככיתות צפופות וחנוקות, וחדרי שירותים כשטח משחקים יחיד.

המצוקה עלתה לאחרונה בוועדת החינוך של הכנסת, שם הוטחה בעיריית חיפה ובעומד בראשה ביקורת קשה.

לדברי ההורים, גם בימים האחרונים, במהלך מגעים נמרצים שהובילו גורמים בכירים במשרד החינוך, התנערה העירייה בבוטות מאחריותה והציעה ש”התלמידים ילמדו בחינוך הממלכתי-דתי. הכנסנו לשם עכשיו רב ללימודי יהדות”.

לפי גורמים במשרד החינוך, במשרד שורר כעס רב על התנהלות עיריית חיפה. לדבריהם, המשרד מתכוון להתערב, כדי לא לתת לעירייה לחמוק ממתן מענה למאות ילדים הלומדים בתת-תנאים ובמצבים מחפירים של ממש.

נתיבות משה

נציג דגל התורה ויו”ר סיעת שס”ג בחיפה, מיכאל אלפר, המלווה את בית הספר שנים רבות, אמר הבוקר: “מצער מאד שראש העיר מתעלם במשך שנים מבית הספר, מתכחש לאחריות העירייה הקבועה בחוק כלפי המוסד, ולא זו בלבד אלא שטרפד כל אפשרות מתבקשת לפתרון במשך השנים ומונע מהילדים שימוש בקרקע שהיא המשאב הציבורי השייך להם כתושבי השכונה. ועד ההורים חש כי הגיע למצב ‘באו מים עד נפש'”.

לדברי אלפר, “התנהלות יהב ועיריית חיפה כלפי ילדי חיפה יצאה מכל פרופורציה והתנהגות סבירה. אני קורא לראש העיר: חדל מדרך זו. היא אינה מתאימה לנו כחברה תקינה והענק לילדים תנאי לימוד מתאימים ואל תמנע מהם את ילדותם היפה”.

מלשכת ראש העיר נמסר לחרדים 10: “ראש העיר מעולם לא הנחה לסגור את בית הספר ‘נתיבות משה’, ולא הציע להעביר את התלמידים לבית ספר אחר. עם זאת, הוצעו להורים מספר פתרונות אשר הם לא קבלו לפי שעה. הצעות שהעלו ההורים לפתרון נבדקות בעירייה”.

נתיבות משה

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לומדים בגלל נציגי דגל
    04/09/2016 09:27
    חיפאי
  1. הגיע הזמן לומר את האמת, גם אם היא כואבת: 400 התלמידים בנתיבות משה לא לומדים בגלל נציגי דגל התורה (אלפר, גפני) שמנעו מההנהלה ומההורים לפנות לנציגים האחרים של שס”ג בחיפה להתערב בנושא ולהביא לשלום בית עם ראש העיר הנוקם והנוטר להם שנאה על הכחש שכיחשו בבחירות!

    • חיפאי אמיתי   05/09/2016 00:06

      ושבזי לא ידוע היכן הוא…. היחיד שעוזר כבר 7 שנים זה אלפר ולפניו וילינגר.