בוכות בבית? במחוז החרדי חוגגים: רק 58 בנות לא יפתחו שנת לימודים

כ-410,000 אלף תלמידים פתחו שנת הלימודים במחוז החרדי • מנהלי המחוז: "השנה נרשמה הצלחה בטיפול בכל המדדים" • בוועדות הערר טופלו 221 תלמידים ותלמידות - מתוכם 169 לשביעות רצון ההורים, 34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול • ח"כ יעקב מרגי: 20 תלמידות בירושלים האמורות להתחיל ללמוד בכיתות ט' טרם שובצו, כי מסרבים לקבל אותן על רקע עדתי
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ו / 01.09.2016 09:44

במחוז החרדי במשרד החינוך לא נותנים לעובדה שאיגוד מנהלי הסמינרים החליט אתמול שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט’ להעכיר את רוחם; גם העובדה שעדיין עשרות תלמידות טרם סודרו במקומות לימוד, לא הפריעה לאגף להכריז הבוקר (חמישי) כי פתיחת שנת הלימודים החלה “בהצלחה”.

את תחילת שנת הלימודים פתחו במחוז החרדי כ-410000 אלף תלמידים.

לפי הודעת המחוז החרדי, מנהל המחוז איציק זהבי, סיים הבוקר סבב שיחות עם מנהלי רשתות החינוך הגדולות ומנהלי המחוז החרדי, והוא “עוקב מקרוב אחרי הנעשה בשטח”.

לפי המחוז החרדי הם רשמו השנה הצלחה בטיפול בכל המדדים: כך, לדוגמא, טופלו השנה בוועדות הערר 221 תלמידים ותלמידות – מתוכם 169 טופלו לשביעות רצון ההורים.

34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול ותוצאות  סופיות יינתנו כבר בימים הקרובים.

הסיבה לעלייה השנה במספר הפונים היא הכנסת הנהלים של המחוז החרדי, המאפשרים גם לבתי ספר יסודיים וגנים להגיש עררים. בשנה שעברה הגיעו רק 75 פניות לוועדות ערר, מתוכם 69 פניות טופלו לשביעות רצון ההורים – וארבעה נדחו.

נתון נוסף המשקף את הצלחת המחוז החרדי והשיפור שחל השנה, הוא בירידה במספר הבנות שלא יתחילו השנה את שנת הלימודים, כתוצאה מסירוב הסמינרים לקבל את שיבוץ הרשויות המקומיות.

לעומת 222 תלמידות בשנה שעברה, השנה כ-58 בנות לא יפתחו את שנת הלימודים כתוצאה מסירוב הסמינרים לקבלן.

“הסיבה לכך היא עבודה מאומצת של המחוז החרדי עם מנהלי הסמינרים והרשויות המקומיות, בפגישות חוזרות ונשנות והקמת מעגלי עבודה עם מנהלי המוסדות”, אומרים במחוז החרדי.

יחד עם זאת, מנהל המחוז החרדי כבר זימן לשימוע עשרה מנהלי הסמינרים שסירבו לקלוט את התלמידות, והודיע כי הוא מתכוון לנקוט יד קשה בנושא.

לצד זאת,  צפויות מספר שביתות נוספות של הורים, בשל  בעיות מקומיות עם הרשויות, הנוגעות לאי הבנות בעניינים שונים שאינן תלויות במשרד החינוך.

השנה הצליח המחוז להעניק רישיונות ל-90 אחוז ממוסדות החינוך החרדי, עוד טרם פתיחת שנת הלימודים, לעומת 50 אחוז בשנה שעברה.

“מדובר בהצלחה חסרת תקדים שמאפשרת למוסדות החינוך להתחיל לקבל את תקציבי משרד החינוך עם פתיחת השנה, ולא להמתין חודשים ארוכים עד להשגת הרישיון ולהתקיים על הלוואות – עד לקבלת הרישיון המיוחל והתקציב של משרד החינוך”, אומרים ראשי המחוז.

בנוסף יצא השנה המשרד ברפורמה משמעותית בנושא הרישוי והעניק למוסדות החינוך אפשרות לקבלת רישיון לחמש שנים, במקום שנה.

מדובר בשינוי שחוסך למוסדות החינוך עשרות אלפי שקלים בהוצאת אישורים.

יחד עם זאת יש לציין, כי רוב המוסדות קיבלו אישורים למספר שנים נמוך יותר, בשל הגבלת שהטילו הגורמים המאשרים הנוספים דוגמת משרד הבריאות.

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, אומר כי עשרים תלמידות סמינר בירושלים האמורות להתחיל ללמוד בכיתות ט’ בבתי ספר תיכוניים חרדים טרם שובצו. לדבריו, מדובר בבנות מעדות המזרח שמנהלי הסמינרים מסרבים לקבל על רקע עדתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוכות בבית כנסו
    01/09/2016 19:06
    יאיר
  1. אין לכם בושה 58 בנות זה לא מספיק חוצפה!!!
    ש58 מנהלים ישבו בבית אז לא נתרגש
    זה אחת העוולות הגדולות שיש פה במדינה קבוצת עבריינים סוחרי אדם ונשמות שאין בניהם לדת ולא כלום סוחרים בנפשות של בנות צעירות ועושים להם נזקים שיכולים להימשך כל החיים
    כמובן שלולא אנשים כמו גפני וחבורתו שנותנים להם גיבוי ( כמובן הכל כסף וכח .תבחרו את הסדר) זה היה נגמר
    זה גרוע עשרת מונים מסחר באברים
    צריך לעבור לרישום אזורי
    לא ידוע לי שגדולי הדור למדו במוסדות כאלו [ כנראה שלכן חסרים לנו עוד גדולי דור ]