איגוד הסמינרים מחריף המאבק: לא פותחים שנת הלימודים בכיתות ט’

איגוד מנהלי הסמינרים הכריע, לאחר התייעצות עם גדולי ישראל, שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' בכל הסמינרים ברחבי הארץ • מתנגדים לבצע השיבוצים של אגפי החינוך החרדי ברשויות המקומיות, בשל מה שהם מכנים "התערבות הרשויות בשיבוץ בנות בכפיה על המנהלים"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 17:03

איגוד מנהלי הסמינרים החליט בצהריים (רביעי), לאחר התייעצות עם גדולי ישראל, שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט בסמינרים בכל רחבי הארץ – עד להודעה חדשה. זאת, בשל התערבות הרשויות המקומיות בשיבוץ התלמידות בבתי הספר.

בהודעה ששיגר הרב יצחק אוסטרליץ, מנכ”ל האיגוד, למנהלי הסמינרים נאמר:

לכבוד מנהלי התיכונים ‘בית יעקב’, חברי האיגוד, שלום רב,

 בשל התערבות הרשויות בשיבוץ בנות בכפיה על המנהלים.

 לאחר התייעצות עם גדולי ישראל אנו מורים בזה שלעת עתה לא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט’ ברחבי הארץ עד להודעה חדשה.

 בברכה

 יצחק אוסטרליץ”

גורמים באיגוד הסמינרים אמרו לחרדים 10: “ההוראה שוגרה בהוראת גדולי ישראל, לאחר התייעצות עימם”.

אותם גורמים טוענים, כי העימות כעת הוא מול הרשויות המקומיות, ולא מול משרד החינוך.  “הרשויות הן שמנסות לכפות את השיבוצים שלא מתאימים לנו”, אמרו.

אולם גורם במשרד החינוך אמר לחרדים 10: “הם מנצלים את טוב הלב של מנהל המחוז, איציק זהבי. לקודמו בתפקיד, שמעוני, לא העיזו לעשות את זה כי היה קשוח. זהבי ניסה להיות נחמד – אז חוטף. הרי תמיד היו אלה הרשויות שמשבצות”.

אותו גורם מוסיף: “תמיד הרשויות הסתתרו מאחורי שמעוני. נתנו לו להיות האיש הרע והעניקו לו גיבוי מאחורי הקלעים – והוא הסכים להיות הרע. אבל כעת הרשויות  נאלצת לעמוד בחזית, כי אחרת הבנות יישארו בבית”.

כפי שדווח בחרדים 10, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, איציק זהבי, זימן הבוקר – יממה לפני תחילת שנת הלימודים תשע”ז – 10 מנהלי סמינרים, מכל רחבי הארץ,  לשימוע דחוף שיתקיים ביום ראשון הקרוב במשרד החינוך בירושלים.

הזימון לשימוע יצא, לאחר שבשבוע האחרון הודיעו מנהלי סמינרים לרשויות המקומיות, כי הם מסרבים לקבל את השיבוצים שבוצעו על ידי הרשויות החרדיות.

בעקבות הסירוב של המנהלים, הנוגע לפי משרד החינוך לכ-50 תלמידות, זימן מנהל המחוז את המנהלים לפני נקיטת סנקציות נגד הסמינרים.

לפי משרד החינוך, מדובר בסירוב מפתיע של הסמינרים, אשר מצפצף על החלטת אגפי החינוך החרדי ברשויות המקומיות.

עיקר העימות מתרכז בערים ירושלים ומודיעין עלית, אולם גם מנהלים מהערים ביתר עלית, אלעד, ובית שמש זומנו לשימוע המדובר.

“החלטת הסמינרים לדחות את החלטות הרשויות המקומיות החרדיות ברגע האחרון יוצרת עוול לתלמידות ופוגעת בהם”, נאמר בהודעות המחוז החרדי. “המשרד רואה זאת בחומרה ומתכוון לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו בנושא”.

כפי שנחשף הבוקר בחרדים 10, לפחות 45 תלמידות העולות לכיתה ט עדיין אינן מסודרות במקום לימודים בעיר מודיעין עלית,  לאחר שמנהלי שלושה סמינרים בעיר מודיעין עלית הודיעו כי הם מסרבים לבצע את השיבוצים של העירייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות