נערה ירקה לעבר ח”כ אחמד טיבי, אך לא הורשעה כי הוא “לא התלונן”

נערה בת 16 שירקה לעברו של הח"כ בכנס בחירות באוניברסיטת בר אילן לפני כ-4 שנים, הועמדה למשפט בו תבעה המשטרה להטיל עליה עונש מאסר • במהלך המשפט, הסכימה המשטרה לסגור את התיק ללא הרשעה - לאחר שעורך דינה של הנאשמת חשף המלצה פנימית שלא להעמידה לדין
חיים טוויל
כ"ז אב התשע"ו / 30.08.2016 21:06

בית משפט השלום לנוער בתל אביב יפו, לא הרשיע קטינה אשר ירקה לעברו של ח”כ אחמד טיבי בעת כנס בחירות באוניברסיטת בר אילן.

הכנס נערך בחודש דצמבר 2012 ובסיומו ניגשה הקטינה וירקה לעברו של הח”כ הערבי.

שלוחת תביעות נוער במשטרת תל אביב הגישה נגד הקטינה כתב אישום, והצהירה כי בכוונתה לבקש עונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות לאור חומרת המקרה. אולם עורך דינה של הנערה, איתמר בן גביר, חשף תכתובת פנימית שבמהלכה המליצה תובעת שהתיק הגיע אליה לגנוז את התיק – במיוחד לאור העובדה שח”כ טיבי כלל לא הגישה תלונה.

בעקבות החשיפה, הסכימו במשטרה כי לקטינה ייוחס ניסיון תקיפה וכי במידה ותסקיר שירות המבחן בעניינה יהיה חיובי, יסתיים התיק ללא הרשעת הצעירה, אך היא תחויב להתנדב בפעילות קהילתית במשך 60 שעות.

התסקיר אכן המליץ המלצה חיובית והתיק נסגר. השבוע התיר בית משפט השלום בתל אביב לפרסם את קיומו של התיק, אך אסר על חשיפת פרט מפרטיה של הקטינה.

עו”ד איתמר בן גביר:”לכתחילה נדמה לי שהגשת כתב האישום היה צעד מיותר של המשטרה, אחמד טיבי הוא פרובוקטור שמתסיס ומסית ויוצר מהומות ועובדה שגם תובעת משטרתית סברה שיש לגנוז את התיק. יחד עם זאת נדמה לי שהתוצאה שאליה הגיע בית משפט היא מאוזנת וראויה, ויש כאן דאגה לעתידה של הקטינה כפי שבית משפט לנוער אמור ליישם”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות