“השתלטות חרדית”: עימות בקרית גת אחרי שת”ת של גור מוקם בתיכון

הורים בקריית גת זועמים על החלטת העירייה להציב כיתות עבור ת"ת של גור בחצר בי"ס רבין: "לא ניתן לראש העיר להפוך את קריית גת לחרדית" • חבר מועצה: "הטקטיקה החדשה - יוצבו קראוונים של גור כדי למנוע הרשמה לשנה הבאה וכך לאפשר לחרדים להשתלט עליו" • העירייה: "זה במתחם נפרד ומגודר, בשטח ריק ופנוי שלא נעשה בו שימוש שנים"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 15:57

הורים של תלמידי תיכון ‘רבין’ בקרית גת זועמים בשל החלטת העירייה להעביר חלק ממתחם בית ספר התיכון הממלכתי ‘רבין’ לטובת תלמידי תלמוד תורה גור.

לפי דיווח באתר nrg, העירייה החליטה להציב מספר כיתות לימוד במבנים יבילים בחצר בית הספר, שישמשו את הת”ת החרדי, זאת בעקבות גידול במספר התלמידים ובשל מצוקת הצפיפות בכיתות.

לפי העירייה, הכיתות יוצבו במתחם נפרד ומגודר בשטח ריק ופנוי שלא נעשה בו שימוש זה שנים רבות, אך ההורים של תלמידי התיכון טוענים כי מדובר במחטף ומוחים נגד מה שהם מכנים “השתלטות חרדית”.

יו”ר ועד ההורים במוסד, מנשה כהן, אמר בשיחה עם nrg, כי החל מאתמול מנסים עשרות הורים ותלמידים למנוע את העבודות במתחם שנועדו להכשיר את הקרקע להצבת הקראוונים בחצר. “עצרתי את העבודה והוצאתי את הפועלים משטח בית הספר. הבוקר נעשה ניסיון נוסף להיכנס לעבוד. הם עשו תרגיל וטענו כי הם רק באים לפנות פסולת, אך הם נכנסו ורצו להמשיך את העבודה”, סיפר כהן. “בתגובה העמדתי הורים ותלמידים ומנענו את ביצוע העבודה.

“לבסוף, בהתערבות קצין משטרה מהעיר התברר שאין להם שום אישור או היתר לביצוע העבודות וכי ניתנה הנחייה לעצור אותן”.

כהן טען כי מדובר במחטף: “כנראה ראש העיר התחייב למגזר החרדי והבטיח לגורמים שם שמתגוררים בסמוך את השטח, ומנסה במחטף להקים פה בחצר שלנו בית ספר. לא ניתן לראש העיר להפוך את קריית גת לעיר חרדית, כפי שהוא מתכנן. אני מכבד את המגזר החרדי אך שיעשו מה שהם רוצים באזור שלהם ולא בתחום השיפוט של ציבור חילוני”.

חבר המועצה יקיר שינדלר טען: “הטקטיקה החדשה שראש העיר אבירם דהרי נוקט בה, לפיה יוצבו קראוונים של חסידות גור במטרה למנוע הרשמה לשנה הבאה בבית הספר וכך לאפשר לחרדים להשתלט עליו”.

מעיריית קריית גת נמסר בתגובה לnrg: “הגידול במספר התלמידים בעיר, מעמיד את העירייה מול מציאות בה עליה לפתוח כתות לימוד וכתות גן חדשות בלוח זמנים קצר ומאלץ אותה להשתמש במבנים יבילים עד לבניית מבני קבע חדשים שיהלמו את הגידול באוכלוסיית העיר. גם תלמידי זרם החינוך החרדי זכאים לכתות לימוד ובאין כאלה בחרה העירייה במקרה זה להציב מבנים יבילים בסמוך לחצר ביה”ס ע”ש רבין, במתחם נפרד ומגודר בשטח ריק ופנוי שלא נעשה בו שימוש זה שנים רבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות