הרצוג נגד ליברמן: “תפסיק להכאיב למשפחות החללים. תפסיק לדבר”

יוני גרין
|
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 11:37
יו”ר המחנה הציוני תוקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן שהבהיר כי לא תהיה עסקה עם חמאס על החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי”ד: “אנחנו מתמודדים עם אויב אכזר. אני מציע לשר הביטחון להפסיק לדבר, בין בחדרי חדרים ובין בפומבי” • על ‘מסע הטינופים’ של יוסי ביילין על בן אליעזר: “ביום הזה צריך לגלות אנושיות הן למשפחות והן לפואד”

יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג vגיב הבוקר (שלישי) לפרסומים לפיהם שר הביטחון אביגדור ליברמן אינו מתכוון לנהל משא ומתן עם ארגון הטרור חמאס על שחרור גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי”ד.

“שוחחתי עם שמחה גולדין ואני מחזק את המשפחות מעבר לכל ויכוח פוליטי. המשפחות דורשות את המינימום הנדרש – סולידריות”, אמר הרצוג.

יו”ר המחנה הציוני הוסיף: “אנחנו מתמודדים עם אויב אכזר. אני מציע לשר הביטחון להפסיק לדבר, בין בחדרי חדרים ובין בפומבי. החזרת הבנים הביתה זה ציווי מאז הקמת המדינה. צריך להפסיק למכור אשליות, לדעת להתבונן במציאות ולהפסיק להכאיב למשפחות”.

הרצוג רמז גם על ‘מסע הטינופים’ של השר לשעבר יוסי בביילין על פואד בן אליעזר ואמר: ”אם פואד היה שר ביטחון הוא היה אומר שצריך לגלות אנושיות. ביום הזה צריך לגלות אנושיות הן למשפחות והן לפואד”.

גם צור גולדין, אחיו של הדר, תקף הבוקר בראיון לגל”צ את שר הביטחון: “ליברמן שכח את הקוד האתי של צה”ל וזה שובר לנו את הלב. הוא מוכרח להביא את עמדתו. אנחנו אומרים כל הזמן שצריך ללחוץ על החמאס”, קרא צור, “אנחנו פונים לליברמן ואומרים ‘קח אחריות, כי אתה משתמט ממנה’. הוא לא נלחם על החיילים, אלא מוותר על הדר ואורון”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שסייר אתמול בדרום, התייחס לנושא החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי”ד, החללים שנהרגו במבצע ‘צוק איתן’.

“להערכתי גופות החיילים לא יוחזרו לישראל, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס”, אמר ליברמן במהלך הסיור.

בני משפחת גולדין הגיבו אתמול בזעם: “לשר ביטחון שמחליט לוותר ביודעין על החזרת חיילים משדה הקרב אין שום תוקף מוסרי להיות שר ביטחון של מדינת ישראל.

“אנחנו קוראים לראש הממשלה להבהיר לשר הביטחון ולציבור הישראלי את עמדת הממשלה ביחס לה – חזרתם של הדר ואורון חזרה הביתה”.