סערת השבת: האם יופסקו עבודות פקחי משרד החקלאות בשבת?

בכיר במשרד: "כל עוד יש טיסות בשבת ועליהן אנשים שיכולים להבריח בעלי חיים או מוצרים מן החי והצומח האסורים בייבוא - חייב להיות פיקוח" • השר אורי אריאל: "אפנה למנכ"ל המשרד בדרישה לבטל את המשמרות בשבת אם הן לא נחוצות"
נחמן גור
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 00:14

סערת חילולי השבת ברכבת ישראל בקושי שככה, וכבר מתעוררת סערת שבת חדשה: בחדשות 2 דווח הערב (שני) כי עובדים יהודים ביחידת הפיקוח על צומח וחי (פיצו”ח) במשרד החקלאות, מועסקים בשבתות באורח קבע.

מדובר בפקחים המוצבים בנתב”ג, אשר כידוע פעיל בשבתות באופן סדיר.

 גורם במשרד: “כל עוד יש טיסות בשבת ועליהן אנשים שיכולים להבריח בעלי חיים או מוצרים מן החי והצומח האסורים בייבוא – חייב להיות פיקוח”.

בתיק החקלאות מחזיק השר אורי אריאל מ’הבית היהודי’, שגינה השבוע בחריפות את חילולי השבת הנרחבים שבוצעו בשבת האחרונה, במהלך העבודות בתחנת רכבת ‘השלום’ בתל אביב.

אריאל אף איים במשבר קואליציוני אם תימשך הפגיעה החמורה בקדושת השבת וכתב בטוויטר: “השבת היא ערך יהודי והקפדה של גופים ממלכתיים שלא לחללה נקבעה כבר בסטטוס קוו”.

בתגובה לידיעה מסר שר החקלאות: “למדתי לראשונה על העניין בעקבות פניית חדשות 2. אפנה למנכ”ל המשרד בדרישה לבטל את המשמרות בשבת, אם הן לא נחוצות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משרד החקלאות
    31/08/2016 14:57
    גדי
  1. הפקחים הם לא של נתבג אלא של יחידת הפיצוח ואין כל הצדקה שיהודים יאולצו לחלל שבת כאשר ישנם בני מיעוטים שעובדים ביחידה הזאת