סוחר הנשק מחצר פרמישלאן שמכר לאיראן יוסגר לארה”ב

אלי כהן, חסיד פרמישלאן, בן 66, העביר על פי החשד לאיראן חלקי חילוף של 'פאנטום', מנועי נגמ"שים ומערכות הנחיה לטילי נ"מ • החקירות נגדו נמשכים כבר כ-25 שנה: מאז שנת 1992 נחקר לפחות 5 פעמים יחד עם אחיינו ושותפו, אביחי וינשטיין, בחשד למכירת ציוד צבאי לאיראן • הוא כבר הורשע בבית משפט בארה"ב וכעת צפוי לקבל מאסר ממושך בכלא
נחמן גור
כ"ד אב התשע"ו / 28.08.2016 19:59

אלי כהן, סוחר הנשק החרדי, החשוד במכירת מערכות נשק וחלקי חילוף לרפובליקה האסלאמית של איראן, יוסגר בקרוב לידי הרשויות הפדרליות בארצות הברית. כך החליט היום (ראשון) בית המשפט העליון.

כהן, בן  66, מחשובי חסידי חצר פרמישלאן, העביר בין היתר – כך על פי החשד, לרפובליקה האסלאמית חלקי חילוף של מטוסי ‘פאנטום’, מנועי נגמ”שים ומערכות הנחיה לטילי נ”מ.

על פי הכרעת הדין, כהן רכש עודפי ייצור של הצבא האמריקני באמצעות צד שלישי, ייבא אותם לישראל, שיפר את המוצרים ומכר אותם לאיראן דרך מדינות שונות, בהן יוון.

מעשיו הפליליים של כהן והחקירות נגדו נמשכים כבר כ-25 שנה.

מאז שנת 1992 נחקר לפחות 5 פעמים יחד עם אחיינו ושותפו, אביחי וינשטיין – אף הוא מחסידי פרמישלאן, הנשוי לבת אחות אשתו של אלי כהן – בחשד למכירת ציוד צבאי לאיראן.

בעבר הוא נדון לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס על עשרת אלפים שקל בגין מעשים אלה, אך זו הפעם הראשונה שהוא עומד בפני כתב אישום חמור, שעלול להוביל  לעונש מאסר ממושך.

את החקירה הנוכחית ניהלו במשותף רשויות החוק בארה”ב וביוון, לאחר שחוקרים יוונים איתרו בשטח המדינה מכולות עמוסות בחלקי חילוף למטוסי קרב, אשר על פי הרישומים הגיעו מהיישוב בנימינה שבישראל.

במהלך החקירה הוכשל כהן ב’תרגיל עוקץ’ על ידי סוכנים פדרליים מארה”ב. הם התחזו לקניינים צבאיים המעוניינים למכור לו נשק, וגרמו לו להודות כי הוא מתכוון למכור את המוצרים לאיראן.

לאחר שגובשו נגדו ראיות מוצקות, הועמד כהן לדין שלא בפניו בבית משפט במדינת קונטיקט.

עם ההרשעה הוגשה לישראל בקשת הסגרה, שכאמור, נענתה כעת בחיוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם התחלתם לכתוב שקרים כמו ווינט.
    04/09/2016 00:51
    פרל
  1. ז99% שכתבתם זה שקר