השר ישראל כץ לא חושש שיפוטר: “שהחרדים לא יפיצו סיסמאות”

שר התחבורה על דרישת החרדים לפטרו: "אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים. ביצוע העבודות היה הכרחי. כדאי שגם חברי המפלגות החרדיות יכירו את חוק שעות עבודה ומנוחה" • יו"ר הקואליציה: "לא החרדים יקבעו מי יהיה שר מהליכוד. חד וחלק. מציאות שכזו לא תהיה"
יוני גרין
כ"ד אב התשע"ו / 28.08.2016 09:06

שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר (ראשון), בראיון שהעניק לגלי צה”ל,  כי הוא לא חושש שיפוטר, על אף הדיווחים על כוונת ראשי הסיעות החרדיות לתבוע את פיטוריו מכהונת שר התחבורה.

“אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים”, אמר כץ. “ביצוע העבודות היה נדרש והכרחי. כדאי שגם חברי המפלגות החרדיות יכירו את חוק שעות עבודה ומנוחה ולא יפיצו סיסמאות”.

גם יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייצב לצידו של כץ וקבע כי לא חברי הכנסת החרדים יהיו מי שיקבעו מי יהיה שר מטעם הליכוד.

ביטן קבע נחרצות, בראיון לערוץ 10 הבוקר: “לא הם יקבעו מי יהיה שר מטעם הליכוד, חד וחלק. מציאות בה חברי הכנסת החרדים יקבעו מי יהיה שר מטעם הליכוד ומי יפוטר, מציאות שכזו לא תהיה. על זה יקום או ייפול דבר”.

עם זאת הוסיף והעיר כי הוא מודע לכך שהמשך הסערה יכול להביא לשבר קואליציוני.

אמש פרסמו יהדות התורה וש”ס הודעה חריפה בעקבות העבודות שביצעה רכבת ישראל בתל אביב בשבת האחרונה, והודיעו כי דרשו פגישה בהולה עם ראש הממשלה, נוכח התנהלותו של שר התחבורה.

בהודעה המשותפת נאמר:”ראשי הסיעות החרדיות שר הפנים והפריפריה אריה מכלוף דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, קיימו התייעצות בשעה האחרונה והחליטו על דרישתם לפגישה דחופה עם ראש הממשלה נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ”.

בהודעה נאמר עוד: “ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו. יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני תקף את השר כץ בחריפות וקבע: “העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת. לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ. ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו”.

גפני זם במיוחד על דברי כץ במתחם העבודות – כשאמר: “אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השר ישראל כץ הנכבד
    28/08/2016 11:45
    שיינדי
  1. קדמו לך בסיסמאות .גדעון סער.כחלון.בוגי. וכו.. תהיה קצת זהיר עם ביבי.אתה אומנם שועל. אבל הוא שועל עם נסיון