כך תמנעו מוואטסאפ להעביר מידע • סערה מתרחשת כעת בטלפון שלכם

יממה אחרי שוואטס-אפ שיגרה אל הטלפונים הסכם פרטיות חדש, המצהיר כי תחל לשתף את המידע עליכם - הסערה צוברת תאוצה מסביב לעולם • אישרתם? כעת יש לכם 'חלון' של 30 יום להתחרט • מדריך קצר: כך תמנעו מוואטסאפ להעביר מידע לפייסבוק
נוחי גולד
כ"ד אב התשע"ו / 28.08.2016 00:16

יממה לאחר שוואטס-אפ שינתה את תנאי השימוש שלה, כשהיא חוזרת בה מהבטחתה לשמור על פרטיות המשתמשים – והסערה צוברת תאוצה מסביב לעולם.

המשמעות של הסכם הפרטיות החדש: וואטס-אפ תעביר מידע עליכם – ובו מספר הטלפון שלכם -לפייסבוק, כדי “להציע לכם פרסומות רלוונטיות יותר וחברים שמתאימים לכם”.

החברה אמנם מבטיחה שלא נראה פרסומות בוואטס-אפ, אבל לכו תאמינו להם.

לפי נענע 10, ארגונים מסביב לעולם מוחים ומבקרים את המהלך, שלמעשה מבטל את התחייבות החברה למשתמשיה בעת שנרכשה על ידיי פייסבוק שלא לשנות את תנאי הפרטיות הנוקשים שלה.

ארגון EPIC מארה”ב, מרכז מחקר המתמקד בשמירה על פרטיות הציבור במרחב האלקטרוני, טוען שהשינוי הזה מהווה עבירה על החוק הפדראלי.

הארגון, שמקום מושבו בוושינגטון, יצא נחרצות נגד פייסבוק ו-וואטסאפ עד לכדי האשמות במרמה.

בהודעה שפרסם הארגון, נכתב כי פייסבוק ו-וואטסאפ הפרו את חוקי המסחר הפדראלים בארה”ב בכך שהתנהלו בצורה שיקרית מול לקוחותיהם. הארגון מאשים את את וואטסאפ כי שיקרה כשהכריזה בשנת 2014, בעת שנרכשה על ידי פייסבוק, כי העסקה לא תשפיע על הסכם הפרטיות שלה עם משתמשיה וכי זה יישאר ללא שינוי.

בהסכם הפרטיות של וואטסאפ נכתב בשעתו, כי החברה מתחייבת שלעולם לא תשתף או תמכור אמצעי זיהוי של משתמשים, וביניהם: מספר הטלפון, שם משתמש, נתוני מידע שמועברים דרכה, זמינות וכו’ – מה שכעת החברה רוצה לשתף, זאת בהתאם להסכם הפרטיות החדש.

הארגון טוען עוד, כי בדרך בה החברה מפרסמת את העדכון יש הטעיה של הצרכן,  ומוחה באופן חריף כנגד העמימות שפייסבוק ו-וואטסאפ נקטו כעת. לטענת הארגון, האפשרות שלא לשתף את המידע הייתה צריכה להיות מוצגת בצורה בולטת – ולא מוצנעת, כפי שקרה.

גם באנגליה נשמעו תגובות חריפות. בכתבה שעלתה באתר ה-BBC צוטטו אנליסטים בכירים המתארים את המהלך הזה כלא פחות מ”בגידה במשתמשים”, לאור התחייבותה של פייסבוק במעמד הרכישה, כי וואטסאפ תשאר עצמאית.

אז מה עושים בינתיים?

הנה הסבר מה לעשות כשתקבלו את העדכון ומה לעשות אם בטעות כבר אישרתם אותו. יש לכם 30 יום להתנגד לשינוי הזה, ולאחריו, ככל הנראה, אין דרך חזרה.

זכרו: גם במידה ותחליטו להתעלם מהעדכון, אתם תאלצו לנקוט בסופו של דבר, תוך 30 יום, באחד מהצעדים המצוינים  כאן.

אופציה 1:

כשיגיע העדכון החדש אל תאשרו אותו באופן אוטומטי, אלא בחרו באפשרות של לקרוא את המסמך. גללו את עשרות הדפים מטה ואז תתגלה לכם האפשרות להוריד את ה-“וי” בתיבה – שמשמעותה: “אני מסכים שפייסבוק תקבל גישה למספר הטלפון שלי ולתוכן השיחות שלי”.

 אופציה 2:

במידה וכבר הסכמתם בטעות, כל מה שתצטרכו לעשות כדי שוואטסאפ לא תשתף את המידע שלכם עם פייסבוק הוא להכנס ל”הגדרות >> חשבון” ולהוריד את ה-“וי” מהתיבה האומרת שאתם מסכימים לשתף את המידע עליכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות