השר כץ מתרברב: לא נכנעתי. שמח שגם החרדים תמכו בעבודות בשבת

עבודות הענק שנערכו בתחנת הרכבת 'השלום' תוך חילול שבת הסתיימו הערב • הנהלת רכבת ישראל הפעילה צוותי צילום ויח"צ כדי לפרסם בכלי התקשורת את חילול השבת • שר התחבורה: "מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם, אבל לא היה מקום לדחות את העבודות" • מתרברב: "לא נכנעתי ללחצים שהופעלו עלי מכיוונים שונים"
יוני גרין
כ"ג אב התשע"ו / 27.08.2016 20:59

אחרי יותר מיממה של עבודות ההשלמה לתחנת הרכבת במחלף ‘השלום’ בתל אביב, נפתחו הערב (שבת) לתנועה נתיבי איילון דרום, שהיו חסומים במהלך מאז יום שישי אחר הצהרים.

גם גשר השלום שהיה חסום לתנועה נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

ברכבת ישראל לא הסתפקו רק בעבודות השדרוג של תחנת הרכבת, שבוצעו תוך חילול שבת מאסיבי, והפעילו גם מערך יח”צ של צילומים, שיגור צילומי וידאו מרחפן שפעל מהאוויר, ושיגרו הודעות אל כלי התקשורת.

שר התחבורה, ישראל כ”ץ, הגיע הערב אל תחנת השלום בת”א – ואמר: “באתי לכאן היום כדי לראות שהעבודות המורכבות והחשובות לשיפור שרות הרכבות בת״א עברו בשלום.

“זהו חלק משדרוג תשתיות התחבורה הציבורית במטרופולין ת״א, שיש לו השלכות על כל מערכת התשתיות הענקית ההולכת ומוקמת כיום ברחבי מדינת ישראל. אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה”.

השר כץ הוסיף: “ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום, מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל.

“פעלתי בהתאם לחוק והסטטוס קוו הנהוג בישראל, ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים – למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים”.

לדבריו, “אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת ציביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק, כדי לאפשר חיים משותפים”.

כץ הוסיף ואמר: “אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות”.

יצוין, כי בהודעה לתקשורת שפרסמה לשכת שר התחבורה  ביום חמישי נאמר, כי השר הסביר לראשי המפלגות החרדיות, שחוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב ולהנחות בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת.

בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים משה גפני ושר הפנים אריה דרעי, הבהיר להם השר ישראל כ״ץ כי הדרך המעשית היחידה למנוע את העבודות היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה, או פנייה לראש הממשלה, לקבלת החלטת ממשלה, לפי סעיף 4/א, שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות.

העבודות החלו אתמול בשעה 16:00, והן הסתיימו הערב בשעה 19:00 – אחרי יותר מ-27 שעות רצופות.

במהלך העבודות הוקמה תחנה נוספת על המחלף בקטע הדרומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך כץ נפל בתרגיל של ביבי.כמו נמושה
    28/08/2016 08:56
    שיינדי
  1. שם המשחק הוא לא חילול שבת! אלא ביבי מסנדל את ישראל כץ שהרים ראש לאחרונה…