גפני על חילולי השבת: לא סומך על המפכ”ל גם לו היה חובש שטריימל

גפני מתח ביקורת קשה על עבודות הרכבת בשבת: "גילינו שכל הזמן הסתירו מאיתנו עבודות שנעשו בשבת" • הגרי"מ לאו, מגיב להחלטה להתיר עבודות תשתית בשבת בגלל סיכון חיים: "השימוש במונח פיקוח נפש - מוגזם. בשנים האחרונות יש מי שבצורה שיטתית רומס ברגל גסה את הסטאטוס-קוו"
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשע"ו / 26.08.2016 14:00

רבה של העיר תל אביב-יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, התייחס בצהריים (שישי) להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר עבודות תשתית של רכבת ישראל במהלך השבת בעיר תל אביב, בשל העובדה שאם הן תבוצענה ביום חול יהיו כרוכות בסיכון חיים.

לדברי הרב לאו, השימוש במונח “פיקוח נפש” בכל הקשור לעבודות התשתית במסילות רכבת הוא מוגזם, ויש לשקול בכובד ראש את ההיבט ההלכתי של חילול השבת אל מול הסיכוי שבפגיעה בחיי אדם.

הרב ישראל מאיר לאו אמר ל’קול ישראל’, כי בשנים האחרונות יש מי שבצורה שיטתית רומס ברגל גסה את הסטאטוס-קוו ואת סוגיית שמירת השבת במרחב הציבורי.

גם חבר הכנסת משה גפני מתח ביקורת קשה, בשיחה עם ‘קול ישראל’, על עבודות התשתית שאמורות להתבצע ברכבת בשבת.

“גילינו שכל הזמן הסתירו מאיתנו עבודות שנעשו בשבת ושבוצעו תיקונים בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון ובמקומות אחרים”, אמר.

לגבי הודעת המשטרה ולפיה ביצוע עבודות התשתית בתחנת השלום בשבת הוא הכרחי, משום שלא ניתן לחסום את הכביש באמצע שבוע – שכן שהחסימה תוביל לפקקי תנועה בכל אזור גוש דן, וכוחות ההצלה לא יוכלו לנוע באזור, אמר גפני כי אינו סומך על מפכ”ל המשטרה למרות שהוא חובש כיפה, ולא היה סומך עליו גם לו היה חובש שטריימל.

הבוקר הודיע  ראש הממשלה כי רק העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל עבודות ההרחבה בתחנת ‘השלום’ בתל אביב. העבודות על מסילת הרכבת בנתב”ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית ניתנות לדחייה ולכן לא יתקיימו בשבת זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני עוכר ישראל
    27/08/2016 22:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מחלק הגיהנום עולה שלב