השר כ”ץ לראשי המפלגות החרדיות: לא יכול למנוע עבודות רכבת בשבת

אריה ריבקינד
|
כ"א אב התשע"ו / 25.08.2016 19:14
שר התחבורה ישראל כ״ץ הסביר בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם ליצמן, גפני ודרעי, כי חוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת • “הדרך המעשית היחידה למנוע את העבודות”, אמר להם, “היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה, או פנייה לראש הממשלה”

שר התחבורה ישראל כ״ץ הסביר לראשי המפלגות החרדיות, כי חוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב ולהנחות בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת.

בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם שר הבריאות יעקב ליצמן, יו”ר ועדת הכספים משה גפני ושר הפנים אריה דרעי, הבהיר להם השר ישראל כ״ץ כי הדרך המעשית היחידה למנוע את העבודות היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה, או פנייה לראש הממשלה, לקבלת החלטת ממשלה, לפי סעיף 4/א, שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות.

השיחה התקיימה לאחר שהיום התברר, על פי הודעת המשטרה, כי חילולי השבת במהלך ביצוע עבודות של רכבת ישראל – יימשכו כרגיל.

זאת למרות שאתמול סיפר ח”כ משה גפני, בראיון ברדיו קול חי,  כי ראש הממשלה הבטיח לו לפעול למניעת חילולי השבת בעבודות הרכבת.

“בדבר הסדרי תנועה זמניים עקב שדרוג תחנת רכבת השלום בתאריכים 26-27.08.2016. החל מיום שישי 26 לאוגוסט 2016 ועד ליום שבת 27 לאוגוסט 2016, יתקיימו עבודות שדרוג של תחנת רכבת השלום בתל אביב. במהלך העבודות תוקם תחנה נוספת על המחלף בקטע הדרומי”, נמסר בהודעת המשטרה.

עוד נאמר בהודעת המשטרה: “העבודות יחלו מיום שישי כאמור בשעה 16:00 ויימשכו ברצף עד ליום שבת בשעה 19:30. עקב עבודות שדרוג תחנת הרכבת יחולו שינויים בהסדרי התנועה החל מיום שישי 26 לאוגוסט בשעה 16:00 ועד למוצאי שבת 27 לאוגוסט בשעה 20:30 כמפורט”.