אטימות בצה”ל: חסיד בעלזא שגויס נדרש לגלח את הזקן לפני הטירונות

חסיד שגויס לצבא נדרש לגלח את הזקן בטרם יצא לבסיס הטירונות, ומצא עצמו חסר אונים • אביו: "לא מצליח להבין כיצד הצבא מבקש להתמודד עם גיוס חרדים, אם הוא מגלה אטימות לדברים כה בסיסיים באורח חייו של חסיד" • לשכת מרגי עירבה את ראש אכ"א והפטור סודר: "אם הפקודה לא תעבור שינוי, גם חסידי חב"ד צפויים לאותם בעיות"
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ו / 25.08.2016 09:49

אטימות בצה”ל: חסיד בעלז שגויס השבוע לצבא נדרש לגלח את הזקן בטרם יצא לבסיס הטירונות ומצא עצמו חסר אונים לנוכח האטימות של  שלטונות הצבא.

מדובר בחייל בן 19, שגויס לצה”ל לאחר קליטה קשה. השבוע זומן החסיד לתל השומר כדי לעלות על אוטובוס לטירונות.

לתדהמתו, עם עלייתו לאוטובוס הוא נדרש לרדת ממנו ולגלח את הזקן או לחילופין להמציא אישור לפטור מגילוח.

החייל יצר קשר עם בני משפחה, שעירבו את לשכתו של יו”ר ועדת  החינוך, ח”כ יעקב מרגי, המסייעת לחיילים חרדים.

אביו של הבחור סיפר לערוץ  7,  כי רק כעבור כמה שעות הוא קיבל אישור לגדל זקן ולאחר מכן נשלח לביתו, שכן “בטעות” הוא שובץ לטירונות המיועדת לאוכלוסיה כללית. בהמשך הוא נקרא היום בשנית כדי לשבצו לטירונות עם חיילים חרדים בלבד.

“אני לא מצליח להבין כיצד הצבא מבקש להתמודד עם גיוס חרדים אם הוא מגלה אטימות כה איומה לדברים כל כך בסיסיים באורח חייו של חסיד דוגמת זקן”, תמה אביו של החייל בשיחה עם ערוץ 7.

“איך ייתכן שהנהלים כל כך אטומים ואינם מבדילים בין חייל לחייל? אמנם הוא קיבל בסוף את האישור, אך רק לאחר הפעלת עסקנים חרדים בצה”ל. בשביל מה הוא צריך לעבור את זה ביום הראשון לטירונות? ואם כך נראה הצעד הראשון של חייל חסידי בצבא – אלו תקלות רוחניות הוא צפוי לחוות בהמשך דרכו”, סיים בכאב.

בלשכתו של ח”כ מרגי אמרו לחרדים 10, כי מדובר בחסיד בעלזא שגיוס לצה”ל לפני כחודש.

“הוא עבר שרשרת חיול, אלא שכאשר התייצב ביום שלישי השבוע התברר שלהיתר גידול הזקן שלו פג התוקף בתום 30 יום.

“בבקו”ם אמרו לו: תעלה לאוטובוס ובבסיס הטירונות תבקש את הפטור. אמרתי לו שלא יעלה על האוטובוס, מאחר שהפקודות אומרות שחייל שמגיע ללא היתר לגידול זקן – נדרש מיד להתגלח. אם הפקודה הזאת לא תעבור שינוי, אז גם החיילים חסידי חב”ד  צפויים לאותם בעיות.

“הוא פנה ללשכתו של ח”כ מרגי שפנה לראש אכ”א. לאור הפניה הובהר לחייל שהפטור לגידול זקן שקיבל לפני חודש בתוקף ולא יאלץ להתגלח”.

מרגי

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גילוח הזקן בצבא
    25/08/2016 11:29
    משה
  1. אולי הכותב הנכבד יוכל להסביר לנו מה כ’כ קדוש בזקן? לחילופין שיכתוב איפה כתוב שיש בזה איסור? מחר יבואו דרוזים וירצו ללבוש את הבגדים שלהם במקום מדים–אותו הדבר לגבי הליטאים–מדים ללא ז’קט? החסידים מדים ללא קאפוטה?

  2. מרגי פועל עם כל הנשמה
    25/08/2016 18:26
    דודי
  3. ח”כ יעקב מרגי עונה לכל פניה

    • מרגי פודל של דרעי   26/08/2016 17:16

      אתה עוזר שלו במקרה לא?

  4. בעייה שלו שהתגייס מה חשב?
    26/08/2016 17:08
    ציונים שקרנים ורוצחים נשמות
  5. פעם הבאה יישם כמו גבר את מה שלמד ויסכים לההרג ולא לעבור על 3 העבירות…