מצאו ‘תאום של כדור הארץ’: האם יש סימני חיים בכוכב הלכת החדש?

אחד החוקרים שגילו את 'פרוקסימה בי': "זה מסקרן לחשוב שהמרכיבים הנדרשים לחיים קיימים על הכוכב. זה מקום טוב להתחיל לחפש חיים מחוץ למערכת השמש וזו תגלית מאוד מרגשת • הכוכב מרוחק מכדור הארץ יותר מ-4 שנות אור, שהן למעלה מ-40 טריליון קילומטרים
נחמן גור
כ"א אב התשע"ו / 24.08.2016 22:01

מדענים בריטים ממרכז החלל האירופי ESO, דיווחו הערב על תגלית מרעישה: כוכב לכת בעל מאפיינים הדומים לכדור הארץ, אשר נמצא במרחק של ‘רק’ כ-4 שנות אור ממערכת השמש.

‘פרוקסימה בי’, זהו שמו של התאום האפשרי. על פי האסטרונומים שגילו אותו, התנאים בו אמורים לאפשר הימצאותם של מים – תנאי הכרחי לקיום חיים על פניו.

“על פי הממצאים, לכוכב פני שטח סלעיים והוא כבד רק במעט מכדור הארץ”, סיפר ד”ר מיקו טומי ממרכז החלל האירופי. “זה מסקרן לחשוב שהמרכיבים הנדרשים לחיים קיימים על הכוכב. זה מקום טוב להתחיל לחפש חיים מחוץ למערכת השמש וזו תגלית מאוד מרגשת”.

כאמור, הכוכב מרוחק מכדור הארץ יותר מ-4 שנות אור, שהן למעלה מ-40 טריליון קילומטרים. לשם ההשוואה, מרחקו של הירח מכדור הארץ הוא כ-300,000 קילומטרים בלבד ואילו המרחק עד השמש הוא כ-150 מיליון קילומטרים.

עד כה התגלו כוכבי לכת רבים הדומים לכדור הארץ, אך הם נמצאים במרחקים של אלפי שנות אור, כך שאין כל סיכוי להגיע אליהם. מרחקו הקטן יחסית של ‘פרוקסימה בי’, עשוי לאפשר בעתיד לחקור אותו מקרוב, כשיפותחו חלליות מהירות יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות